מודם 5G העתידי של אפל יתבסס על סיוה

18 פברואר, 2020

סיוה לא מסרה מי היצרן, אולם לפי הערכות בשוק מדובר בהסכם אסטרטגי המבטיח שהמודמים החדשים שאפל תפתח, יתבססו על מעבד האותות שלה. המנייה מזנקת בכ-17%

חברת CEVA מהרצליה תספק את מעבד האותות שלה (DSP) עבור המודם הסלולרי לדור החמישי של חברת אפל. כך עולה מדיווחי החברה על תוצאות הרבעון האחרון של שנת 2019. מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, מסר שבמהלך הרבעון האחרון היא חתמה על "הסכם אסטרטגי לאספקת מעבד אותות ליצרן סמארטפונים גדול מאוד, עבור פיתוח פנימי של מודם סלולרי". ל-Techtime נודע שמדובר בחברת אפל, אשר החליטה לפתח בעצמה את המודם הסלולרי למכשיריה, בעקבות סכסוך ארוך עם חברת קואלקום.

כדי לעשות זאת, היא רכשה ביולי 2019 את רוב חטיבת המודמים של חברת אינטל תמורת סכום הנאמד בכ-1 מיליארד דולר. אפל קיבלה לידיה כ-2,200 מעובדי החטיבה ואת כל הקניין הרוחני של אינטל בתחום המודמים לסמארטפונים. העיסקה מאפשרת לאינטל להמשיך לפתח מודמים ליישומים שאינם קשורים לסמארטפונים, כמו מחשבים אישיים, אבזרי IoT, ומכוניות אוטונומיות.

חברת סיוה היתה ספקית מעבדי ה-DSP למודמים הסלולריים של אינטל (במתכונת IP), ולכן היתה אחת מהחברות שנהנו מהסכסוך בן השנתיים בין אפל וקואלקום. בשוק ציפו שהיא תרוויח מעיסקת אינטל-אפל, ולכן מיד עם הדיווח על העיסקה, זינקה מנייתה של סיוה בנסד"ק בכ-14%. כעת מסתבר שההערכות המשקיעים היו נכונות. לאור העובדה שוורטהייזר הגדיר את ההסכם כ"אסטרטגי", נראה שמדובר בהסכם לטווח ארוך הממצב את החברה במקום הטוב ביותר שבו היא יכולה להיות בשוק הסמארטפונים.

שנת התפנית 2019

גם במגזרי הפעילות האחרים הדו"ח מציג תמונת מצב של חברה הנמצאת בשלב של תפנית עסקית: המכירות ברבעון הרביעי צמחו בכ-32% בהשוואה לרבעון המקביל 2018, והסתכמו בשיא של 28.3 מיליון דולר. המכירות בשנת 2019 כולה צמחו בכ-12% והגיעו להיקף של כ-87.2 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-18% לשיא של 47.9 מיליון דולר, וההכנסות מתמלוגים גדלו ב-5% לכ-39.3 מיליון דולר.

בסך הכל, במהלך הרבעון הרביעי חתמה סיוה על 21 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. 6 הסכמים היו לאספקת טכנולוגיות בתחום החישה החכמה ו-15 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות. 10 מההסכמים שנחתמו היו עם לקוחות חדשים. לדברי ורטהייזר, ההסכמים החדשים הניבו הכנסות של כ-14.8 מיליון דולר.

עם תחילת המסחר בנסד"ק זינקה מניית סיוה בכ-17% והעניקה לחברה שווי שוק של כ-767 מיליון דולר, בהשוואה לשווי שוק של כ-657 מיליון דולר אתמול. לחברה אין חובות ובקופתה יש כיום מזומנים, בטוחות סחירות ופיקדונות בנקאיים בהיקף של כ-150 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 5G , אפל , מודם , סיוה