צמיחה של 50% במכירות סולאר-אדג'

20 פברואר, 2020

המנייה בנסד"ק זינקה ב-18%. המנכ"ל הזמני צבי לנדו מונה למנכ"ל קבוע ולחבר בדירקטוריון החברה. צופה המשך הצמיחה גם בשנת 2020. מתכננת ייצור סוללות לכלי-רכב חשמליים מסחריים

ביחד עם פרסום הדו"ח התקופתי הטוב ביותר שלה, הודיעה חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהרצליה שהמנכ"ל הזמני צבי לנדו ׁ(בתמונה למעלה), מונה למנכ"ל קבע של החברה ומצטרף לדירקטוריון. לנדו נכנס לתפקיד באוגוסט 2019 בעקבות מחלתו של גיא סלע זכרונו לברכה. הוא הצטרף לחברת סולאר-אדג' בשנת 2009 ושימש כסגן נשיא פעיל למכירות עולמיות של החברה.

ברבעון האחרון של 2019 צמחו מכירות החברה בכ-59% והסתכמו בכ-418 מיליון דולר. בסך הכל, המכירות בשנת 2019 כולה צמחו בכ-50% והסתכמו בכ-1.43 מיליארד דולר. בעקבות הדו"ח זינקה מניית החברה בנסד"ק בכ-18% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-6.2 מיליארד דולר. החברה צופה שהצמיחה תימשך גם בשנת 2020 ופירסמה תחזית מכירות של 425-440 מיליון דולר עבור הרבעון הראשון של 2020.

במהלך שיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות, סיפר לנדו שהחברה כמעט ולא נפגעה ממשבר וירוס הקורונה, בזכות צעדים שהיא נקטה בהם מראש שנועדו להיערך לחופשת ראש השנה הסיני. "הערכנו שבמהלך חופשת ראש השנה תהיה ירידה בקיבולת הייצור בסין. לכן במהלך הרבעון האחרון בנינו מלאים עודפים ושלחנו אותם למרכזי הפצה שלנו מחוץ לסין.

"בנוסף, חתמנו על הסכמים עם קבלני הייצור שלנו בסין, המבטיחים שהם ימשיכו לייצר (40%-50% מהקיבולת) גם במהלך חופשת החג. שני המהלכים האלה, לצד הגדלת קיבולת הייצור במפעלי Jabil בהונגריה ובווייטנאם, איפשרו לנו להמשיך בייצור גם לאחר שהוארכה החופשה בסין. אנחנו לא צופים הפרעה בייצור גם במהלך הרבעון השני של 2020". להערכתו, בשבוע האחרון חזרו המפעלים בסין לייצר בקיבולת של 80%-85% מהיכולת הרגילה שלהם.

תהליך הגדלת הייצור בהונגריה ובווייטנאם הוא גם פועל יוצא של מלחמת הסחר בין סין לבין ארצות הברית. החברה עדיין נמצאת בתהליך הרחבת הייצור בווייטנאם ובהונגריה, מתוך מטרה שרוב הייצור עבור השוק האמריקאי יתבצע באתרים מחוץ לסין, שעליהם לא מוטלים תעריפי המס המוטלים על ייצור הנעשה בסין. חלק מהייצור הזה יתבצע במפעל שהחברה מקימה כיום באזור התעשייה ציפורית בשטח של 10,000 מ"ר. המפעל הזה ייקרא Sella One, על-שמו של גיא סלע.

בתוך כך, לנדו גילה מה הן התוכנית האסטרטגית של החברה ביחס למפעל ייצור הסוללות הקוריאני קוקאם, שהיא רכשה בשנת 2018. לדבריו, המפעל הזה מתוכנן לייצר סוללות עבור כלי-רכב חשמליים מסחריים קלים. מבחינת סולאר-אדג' זוהי תוכנית ארוכת טווח ותורגש רק בשנים הבאות, עם הגדלת קיבולת הייצור של המפעל ועם התפתחות שוק כלי הרכב החשמליים המסחריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolarEdge , סולאר-אדג'