סינופסיס רכשה את Terrain הישראלית ואת DINI

27 פברואר, 2020

חברת Terrain מיקנעם פיתחה תוכנה לשיפור התכנון של רכיבים באמצעות שפת SystemVerilog. חברת DINI Group מספקת כרטיסים מבוססי FPGA להרצת תכנוני שבבים ולכתיבת תוכנה לפני השלמת הפיתוח של רכיבי SoC

חברת סינופסיס (Synopsys) השלימה בשבועות האחרונים שתי רכישות בתחום התכנון האלקטרוני (EDA). לפני כשבועיים היא רכשה את חברת Terrain EDA הישראלית (יקנעם), אשר הוקמה במאי 2016 על-ידי המנכ"ל גלעד טל, הטכנולוגי הראשי דרור בריל ועל-ידי היו"ר אלי פרוכטר, לשעבר מייסד חברת EZchip שנמכרה למלאנוקס בפברואר 2016 תמורת כ-811 מיליון דולר.

החברה פיתחה את תוכנת VerIDE המקצרת את זמני הפיתוח של שבבים באמצעות שפת SystemVerilog, ומוסיפה תהליך מרכיבים של אוטומציה. אחד מהמשקיעים המרכזיים בחברה היה אביגדול וילנץ. סכום העיסקה לא נמסר. בשבוע שעבר היא גם רכשה את חברת DINI Group מקליפורניה, אשר מפתחת כרטיסים ופתרונות מבוססי FPGA (בתמונה למעלה) המאפשרים לייצר אבטיפוס של השבב באמצעות FPGA, כדי לבדוק את תיפקוד התכנון וכדי להתחיל בכתיבת תוכנה כבר בשלבי התכנון הראשונים.

החברה הסבירה שהעיסקה נובעת מהצורך הגובר לבצע תיקוף תכנון ותוכנה בשלבים מוקדמים, לאור הגידול המהיר בשימוש ברכיבי SoC ביישומי רכב, בינה מלאכותית, תקשורת הדור החמישי (5G) ומחשוב עתיר ביצועים (HPC), ולאור הגידול בהיקף התוכנה המוטמעת ברכיבים האלה. גם במקרה הזה לא נמסרו תנאי העיסקה, מכיוון שהם נחשבים לא מהותיים למאזן הכספי של סינופסיס.

חברת סינופסיס מספקת כלי תכנון אלקטרוניים לרכיבים ותוכנות. ברבעון הראשון של שנת הכספים 2020 הסתכמו מכירותיה בהיקף של כ-834.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-820.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-21.3 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: EDA , אביגדור וילנץ , סינופסיס