אלביט תספק מערכות הגנה נגד טילים למטוסי-קרב אמריקאים

9 מרץ, 2020

קיבלה הזמנת מסגרת בהיקף של עד 471 מיליון דולר לספק מערכות התראה מבוססות IR. מדובר בהזמנה יוצאת דופן מכיוון שארה"ב מעדיפה מערכות ל"א אמריקאיות

בתמונה למעלה: מטוסי F-16 של המשמר הלאומי. צילום: US Department of Defense

חברת אלביט מערכות (Elbit) זכתה בהישג יוצא דופן, כאשר חיל האוויר האמריקאי החליט להצטייד במערכות התראה נגד טילים מתוצרתה, ולהתקין אותן במטוסי F-16 של המשמר הלאומי ושל כוחות המילואים של חיל האוויר. מדובר בהסכם מסגרת לעשר שנים עד להיקף של 471 מיליון דולר. החברה דיווחה היום (ב') שהיא קיבלה הזמנה ראשונה בהיקף של כ-17 מיליון דולר. ייצור המערכות יתבצע במתקן של חברת אלביט אמריקה, בפורט וורת', טקסס.

אלביט תספק מערכות התראה פסיביות (Passive Airborne Warning System), המבוססות על חיישני אינפרא-אדום (infrared) אשר מותקנות בתוך מטעד ונישאות במתקן התלייה מתחת לכנף המטוס (Pylon). המערכות מזהות את חתימת החום של טילי קרקע-אוויר או טילי אוויר-אוויר, עוקבות אחריהם ומגלות האם הטיל ננעל על המטוס ונע לעברו.

במקרה כזה, המערכת מאפשרת הפעלה אוטומטית של אמצעי הגנה ושיבוש (דוגמת מוץ). במובנים רבים מדובר בהזמנה יוצאת דופן, שכן מערכת הביטחון האמריקאית נמנעת באופן עקבי מרכישת מערכות הגנה ולוחמה אלקטרונית מחברות זרות. אלביט שייכת לקבוצה מצומצמת מאוד של חברות המפתחות מערכות התראה מבוססות חיישן IR, ופעילה בתחום הזה כמעט 20 שנה.

עשרות אלפי מתלים מחפשי מטעד

מבחינת החברה יש בעיסקה הזאת פוטנציאל החורג מעבר לצרכים של הצבא האמריקאי: רוב מערכות הל"א המותקנות במטוסי קרב מותקנות כיום בתוך גוף המטוס עצמו, ולכן קשה לספק למטוס מערכות נוספות או להתחרות בקבלני המערכות המקוריים. המערכות של אלביט נישאות מתחת לכנף המטוס, ולכן פטורות מהמגבלה הזאת. השוק העולמי של מטוסי קרב בעלי מתלים פנויים למטעד ל"א חיוני, אבל חסרי מקום בתוך המטוס עצמו, הוא שוק ענק בעל פוטנציאל של עשרות אלפי מערכות.

מערכת ההתראה שאלביט מספקת מוטמעת גם בתוך מערכת ההגנה DIRCM נגד טילי כתף. המערכת הזאת כוללת חיישן IR פסיבי ואמצעי שיבוש המנטרל את מנגנון ההתבייתות של טילי הכתף. מערכת DIRCM מותקנת בפלטפורמות רגישות מאוד אשר חשופות בפני תקיפה של טילי-כתף, דוגמת מטוסי נוסעים, מטוסי תובלה, מסוקים וכדומה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Elbit , IR , אלביט