HP מגייסת את משבר הקורונה למאבק בחברת זירוקס

29 מרץ, 2020

היו"ר והמנכ"ל ביקשו מבעלי המניות למנוע השתלטות עויינת על-ידי חברת זירוקס. "אנחנו שומרים על ראש פתוח ביחס לכל מיזוג שיוסיף ערך לחברה - בתנאי שייעשה בזמן המתאים - וברור לכל שכעת זה לא הזמן המתאים"

חברת HP מנסה לנצל את משבר הקורונה כדי להיאבק בנסיון ההשתלטות העויין של חברת זירוקס. בחודש נובמבר 2019 שלח מנכ"ל זירוקס הצעת רכש לדירקטוריון HP, שבו הציע מיזוג בין שתי החברות באמצעות עיסקת מזומנים ומניות בהיקף כולל של 33.5 מיליארד דולר, שעם השלמתה יחזיקו בעלי המניות של HP ב-48% ממניות החברה הממוזגת. כעבור שבועיים דחה דירקטוריון HP את ההצעה, ובתגובה הפעילה זירוקס תוכנית השתלטות חדשה: הפיכה פנימית באמצעות החלפת חברי הדירקטוריון.

בסוף ינואר 2020 היא הציעה 11 מועמדים מטעמה לבחירות לדירקטוריון החברה שיתקיימו במפגש המשקיעים של שנת 2020. דירקטוריון HP מאשים את המשקיע הגדול ביותר ב-HP, קארל אייקן, בנסיון לנצל את השפעתו ולהוביל השתלטות עויינת על החברה, "מהלך שהוא יהיה הנהנה העיקרי ממנו, ויבוא על חשבון שאר בעלי המניות". במכתב למניות ששלחו בסוף השבוע היו"ר צ'יפ ברג והנשיא והמנכ"ל אנריק לורס, הם כתבו שעל רקע משבר הקורונה, הם מבקשים מבעלי המניות לדחות את ההצעה. "בימים אלה אנחנו עסוקים בהבטחת פעילות החברה ובשלומם של 55,00 העובדים", כתבו.

"מאז הגשת הצעת המיזוג של זירוקס חל שינוי רדיקלי בסביבה העסקית, הכלכלית, והפיננסית בעולם. למרות זאת זירוקס ממשיכה במאמציה לקדם את המיזוג ואת החלפת הדירקטורים. חשוב להבין שבשעה כזאת אסור לנו להסיט מאמצים ותשומת לב כדי לעסוק בסוגיית המיזוג עם זירוקס. כל מהלך מורכב ורחב-היקף בתקופה הזאת הוא מהלך הרסני עבור HP, עבור בעלי המניות ועבור הלקוחות והספקים שלנו. אנחנו שומרים על ראש פתוח ביחס לכל מיזוג שיוסיף ערך לבעלי המניות – בתנאי שייעשה בזמן המתאים – וברור לכל שכעת זה לא הזמן המתאים".

בשוק הישראלי פועלת HP במתכונת של מרכז שיווק מסחרי, אולם הפעילות המרכזית שלה היא באמצעות שתי חברות בת עצמאיות: חברת אינדיגו המייצרת מדפסות דיגיטליות ומעסיקה כ-2,500 עובדים, וחברת סאיטקס לשעבר המייצרת מדפסות בפורמט רחב ומעסיקה כ-500 עובדים. בחודש אוקטובר 2019 הכריזה HP על תוכנית ארגון מחדש והתייעלות שתתחיל בשנת 2020 ותסתיים בשנת 2022, אשר כוללת צימצום של כוח האדם ב-7,000-9,000 משרות. כעת לא ברור מה יהיה גורלה של התוכנית הזאת, והאם היא תורחב עקב המשבר הכלכלי המתפתח בעקבות מגיפת הקורונה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: HP , זירוקס