ה-CTO לשעבר של חברת וולוו מונה ליו"ר ואלנס

9 אפריל, 2020

פטר מרטנס מילא תפקידי מפתח בחברות מובילות בתעשיית הרכב, בהן: וולוו, אאודי, דיימלר וג'נרל מוטורס. "הטכנולוגיה של ואלנס תהיה אבן דרך בחזון הרכב האוטונומי". המנכ"ל הזמני גדעון בן צבי קיבל מינוי של מנכ"ל קבוע

חברת ואלנס (Valens), המפתחת שבבים לתקשורת מהירה בכלי-רכב, הודיעה על מינויו של פיטר מרטנס (בתמונה למעלה) לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של החברה, ועל מינויו של גדעון בן צבי, המשמש כמנכ"ל הזמני של החברה מזה כחודשיים לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם דרור ירושלמי, לתפקיד מנכ"ל קבע.

מרטנס, אזרח גרמניה, פעיל בתעשיית הרכב מזה כ-35 שנה, במהלכן מילא בתפקידים בכירים בתעשיית הרכב, בהן: ה-CTO של חברת Volvo, סמנכ"ל פיתוח וחבר מועצת המנהלים ב-AUDI, ותפקידי הנהלה שונים בחברת Daimler/Mercedes ו-General Motors. מרטנס מכהן כחבר במועצת המנהלים של מספר חברות, אך ואלנס הינה החברה הישראלית הראשונה שאליה הוא מצטרף.

"ואלנס הינה חברה פורצת דרך, והגישה החדשנית שבה היא פותרת את האתגרים העומדים בפני תעשיית הרכב היא זו שהביאה אותי להצטרף לחברה כיו"ר מועצת המנהלים", אמר פיטר מרטנס. "אין לי ספק שהטכנולוגיה המהפכנית של ואלנס תהיה אבן דרך משמעותית במימוש חזון הרכב האוטונומי, ואני נרגש לקחת חלק במסע זה"

התפנית האסטרטגית: מהבית אל המכונית

חברת ואלנס היא יצרנית שבבים שהוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי חברת מיסטיקום, ומעסיקה כיום כ-350 עובדים, רובם בהוד השרון והשאר בארצות הברית, גרמניה ובמזרח אסיה. החברה פיתחה את טכנולוגיית התקשורת המהירה ואת התקן המבוסס עליה, HDBaseT. הטכנולוגיה פותחה במקור לשוק הביתי, אולם בינואר 2016 החברה ביצעה תפנית עסקית והחליטה להתאים את הטכנולוגיה שלה לצורכי התקשורת בתוך הרכב.

עבור שוק הרכב היא מציעה את טכנולוגיית HDBaseT Automotive, המאפשרת להעביר נתונים בקצב גבוה על-צמד חוטי נחושת (UTP) עד למרחק של 15 מטר. השבב הקודם של החברה תמך בממשקי USB ואיתרנט. השבב החדש, VA608A, תומך גם ב-PCIe ומאפשר להעביר נתונים בין מערכות הרכב במהירות של 16Gbps ו-2.5Gbps איתרנט, באמצעות צמד כבלי נחושת ועד למרחק של 15 מטרים בתוך הרכב. החברה גייסה עד היום כ-163 מיליון דולר. בין המשקיעות בחברה: חברות מרכזיות בתעשיית הרכב, כמו אפטיב והרמן הנמצאת בבעלות סמסונג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מינויים

פורסם בתגיות: ואלנס