הקורונה חתכה במחצית את מכירות ננו דיימנשן

12 אפריל, 2020

בוטלו שלוש עסקאות למכירת מדפסת תלת-מימד. החברה מקצצת 30% מההוצאה על משכורות. מעריכה שמכירותיה יצמחו לאחר חלוף המשבר: "יצרניות האלקטרוניקה מחפשות דרכים לקצר את שרשרת האספקה"

המכירות של חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה ברבעון הראשון של 2020, צפויות להסתכם בכ-700 אלף דולר בלבד בהשוואה למכירות בהיקף של כ-1.7 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019. כך דיווחה החברה בהערכה מקדמית לפני פרסום הדו"ח הרבעוני. החברה החלה בתוכנית להפחתת עלויות הכוללת הפחתה שנתית של כ-30% במשכורות בהיקף כולל של כ-2 מיליון דולר, והפחתת עלויות נוספות בהיקף של כ-1 מיליון דולר בשנה.

מנכ"ל החברה, יואב שטרן (בתמונה למעלה), מסר ששתי עסקאות מתחילת הרבעון למכירת מדפסת התלת-מימד החדשה, DragonFly LDM, ללקוחות סינים, לא התבצעו מכיוון שהמגיפה היתה אז בשיאה בסין. "אנחנו מקווים שההזמנות האלה יחודשו כעת, כאשר סין מתאוששת". באירופה, שבה המגיפה נמצאת עדיין בשיאה, החברה ביטלה עסקה עם לקוח אשר ניסה להפחית באופן משמעותי את המחיר שהוא היה אמור לשלם תמורת המדפסת.

ייצור מיידי מקצר את שרשרת האספקה

להערכת שטרן, אחת מההשלכות של המגיפה העולמית תהיה עלייה בדרישה לטכנולוגיות ייצור כמו של החברה. שטרן: "אנחנו מתכננים למנף את המגמות שקיבלו תאוצה בעקבות המגיפה. ענקיות האלקטרוניקה בעולם המערבי מחפשות דרכים חדשות לקצר את שרשרת האספקה ולהחזיר ייצור לארצות הברית ולאירופה. המערכת שלנו משלימה, ואפילו יכולה להחליף, את הייצור הזול באסיה. היא מספקת ייצור מהיר בריצות קצרות, המאפשר להגן על הקניין הרוחני ולצמצם את התלות של היצרן בקבלני ייצור בחו"ל".

ההערכה מבוססת על מחקר שוק שביצעה חברת DataM Intelligence, אשר צופה צמיחה מהירה בשוק האלקטרוניקה המודפסת (3D printed electronics): מהיקף של כ-176 מיליון דולר מכירות בשנת 2017, החברה מעריכה שהשוק העולמי יצמח להיקף של כ-592 מיליון דולר בשנת 2021, ולהיקף של כ-2.4 מיליארד דולר בשנת 2025.

במצגת של החברה שהועברה למשקיעים בשבוע שעבר, החברה דיווחה שעד היום היא מכרה 65 מערכות ייצור. המחיר של מערכות הדור הראשון, DragonFly Pro, הוא 250,000 דולר ליחידה, ושל מערכות DragonFly LDM הוא 350,000 דולר ליחידה. בחודשים האחרונים שידרגו כ-45% מלקוחותיה את המערכות שרכשו ועברו לשימוש במערכת החדשה.

ייצור מיידי במתכונת 24/7

מערכת הדפסת המעגלים התלת מימדית DragonFly LDM (בתמונה למעלה) הוכרזה ביולי 2019. היא מאפשרת ייצור מהיר של אבות טיפוס של מעגלים מודפסים הכוללים מספר שכבות, ורכיבים מודפסים כמו נגדים, קבלים, סלילים ואנטנות.  המערכת החדשה מאפשרת ייצור של סדרות קצרות, ולדברי החברה יכולה לעבוד ברציפות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. המכונה מצויידת בשני ראשי הדפסה: אחד של דיו מוליך המבוסס על שימוש בחלקיקי כסף זעירים, והשני של פולימר דיאלקטרי מבודד.

היא יכולה להריץ את שני הראשים ביחד באותה משימת ייצור. המערכת מייצרת כרטיסי PCB בגודל של עד 16 על 16 ס"מ ובעובי של 3 מ"מ. הכרטיסים מותאמים לביצוע הלחמות ידניות ואוטומטיות. החברה מסרה שרמת הדיוק שלה מאפשרת לייצר אלמנטים מיוחדים במעגל, כמו קישורים בין מוליכים המצויים בשכבות שונות (vias), קדחים להעברת רגלי רכיבים (through-holes) ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , Nano Dimension , הדפסת תלת-מימד , ננו-דיימנשן