אדאסקיי פיתחה מצלמה תרמית למדידת חום בסביבות הומות-אדם

13 אפריל, 2020

החברה, שפיתחה מצלמה תרמית לנהיגה אוטונומית, התאימה בהליך פיתוח מזורז את האלגוריתמיקה כדי שהמערכת תוכל להתמקד באזור הראש של בני אדם רבים במקביל ולמדוד את הטמפרטורה בצורה מדויקת

חברת אדאסקיי (Adasky) מיקנעם, שפיתחה מצלמה תרמית לרכב אוטונומי, השתמשה בטכנולוגיה שלה כדי להתגבר על אתגר מורכב בניהול משבר הקורונה. לאחר עבודת פיתוח של מספר שבועות, שהתמקדה בשינוי האלגוריתמיקה המנתחת את קרינת החום מהסביבה, החברה השיקה מערכת ייעודית חדשה, אשר מסוגלת לנטר סביבות הומות-אדם, למדוד במקביל את חום גופם של מספר רב של אנשים ולזהות באופן פרטני את אלה הלוקים בחום גבוה ועשויים להיות חשודים כחולי קורונה. החברה מייעדת את המערכת לצורך ניטור בני-אדם בכניסה למתחמים כמו בתי-חולים ומקומות עבודה, וכבר מבצעת בימים אלה פיילוטים עם בתי-חולים בארץ.

המערכת החדשה מתבססת על חיישן ה-Viper של החברה, הקולט קרינה בטווח האינפרא-אדום רחוק (20THz-300GHz). בתחום הנהיגה האוטונומית, השימוש בחיישן התרמי מאפשר לזהות אובייקטים בכביש גם בתנאי ראות ירודים, כמו חשכה או ערפל, שבהם יכולת הזיהוי של מצלמות באור נראה נפגעת משמעותית. יתרון נוסף המייחד את חיישן ה-Viper הוא יכולתו להבחין, על סמך מאפייני הקרינה, בין יצורים חיים, כמו הולכי רגל ובעלי חיים, לבין עצמים דוממים.

כעת, החברה השתמשה ברגישות התרמית הגבוהה של החיישן כדי להתאימו לצורך החדש. כדי לבצע את הסבת הייעוד של המערכת, החברה היתה צריכה לשנות את האלגוריתמיקה. באדאסקיי הסבירו ל-Techtime כי האלגוריתם החדש מבצע עיבוד תמונה שונה לחלוטין. ביישומי נהיגה, האלגוריתם מתרגם  את ההבדלים הקלים בקרינת החום שמגיעה מהסביבה כדי להבחין בין עצמים ולזהות  את צורתם ומיקומם. במערכת החדשה, האלגוריתם מתמקד באזור הראש של האנשים בתמונה, ואז מודד את  הטמפרטורה המדויקת הנפלטת באותו אזור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , משבר הקורונה

פורסם בתגיות: AdaSKY , מצלמה תרמית , קורונה