צ'ק-קאפ גייסה 4 מיליון דולר במחיר-חסר של 40%

22 אפריל, 2020

מכרה כ-6.6 מיליון מניות במחיר של 0.6 דולר למניה. בדצמבר 2019 גייסה 4.75 מיליון דולר במחיר של 1.75 דולר למניה. בשל משבר הקורונה, דחתה את הניסוי המרכזי בארצות הברית לשנת 2021

חברת צ'ק-קאפ (Check Cap) מעוספיה, שפיתחה גלולת רנטגן נבלעת לאיתור פוליפים טרום-סרטניים במעי הגס, השלימה בתחילת השבוע גיוס נוסף של כ-4 מיליון דולר באמצעות מכירה של כ-6.66 מיליון ממניותיה, הנסחרות בנסד"ק, למספר גופים מוסדיים. מכירת המניות התבצעה לפי מחיר של 60 סנט, דיסקאונט משמעותי של כ-40% בהשוואה למחיר הנעילה של המניה ביום שישי (1.03 דולר).

ההודעה על הגיוס הובילה לצניחת המניה לאזור המחיר שבו בוצעה העסקה. המשקיעים קיבלו גם אופציה למשך חמש וחצי שנים לרכישת כמות דומה של מניות במחיר של 0.8 דולר. בחודש דצמבר גייסה צ'ק-קאפ כ-4.75 מיליון דולר בהקצאת מניות פרטית לפי מחיר של 1.75 דולר למניה.

צ'ק-קאפ נערכת בימים אלה לניסוי המרכזי (pivotal) בארצות הברית, שאמור להיות השלב הקליני האחרון לפני הגשת בקשת אישור השיווק מה-FDA ותחילת מסחור גלולת הרנטגן. בתכנון המקורי תכננה החברה להתחיל בניסוי ברבעון הרביעי של 2020, אך משבר הקורונה גרם לדחייה בלוחות הזמנים, וזאת מאחר שלפי שעה מרבית הפרוצדורות האלקטיביות בבתי החולים, ובכלל זה ניסויים קליניים, הוקפאו. בעדכון עסקי שפרסמה החברה בחודש מרץ, העריכה צ'ק-קאפ כי הניסוי המרכזי בארצות הברית יידחה ל-2021 אך אינה יכולה לנקוב במועד מדויק יותר בשל אי-הוודאות הנוכחית.

קיצוץ רוחבי של 15% בשכר

כחלק מההתמודדות עם משבר הקורונה, צ'ק-קאפ השהתה לפי שעה את הניסויים הקליניים שהיא עורכת, וזאת  במטרה למנוע מגע בין עובדים ונבדקים לבין אנשי צוות רפואי. החברה גם הודיעה על קיצוץ רוחבי של כ-15% בשכר העובדים וההנהלה ועל הוצאת חלק מהעובדים לחל"ת. ב-2019 הסתכמו הוצאות המחקר והפיתוח של החברה ב-10.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-7.6 מיליון דולר ב-2018. ההפסד הנקי הסתכם ב-13.8 מיליון דולר, לעומת 10.6 מיליון דולר ב-2018.

צ'ק-קאפ פיתחה גלולה ניתנת לבליעה המצוידת במצלמת רנטגן, המשמשת לבדיקת המעי הגס ואיתור פוליפים טרום-סרטניים. בסוף 2019 דיווחה החברה על תוצאות חיוביות בניסוי פיילוט שנערך בבית הספר לרפואה ע"ש גרוסמן באוניברסיטת NYU וב-Mayo Clinic ברוצ'סטר, כדי לבחון את הבטיחות, השימושיות והיענות המשתמשים לשימוש במערכת.

המערכת, הקרויה C-Scan, מבוססת על גלולה עם קרינת רנטגן (X-ray) ברמת חשיפה נמוכה, מערכת מיקום ושליטה, הקלטה, ותוכנה ליצירת מיפוי תלת מימדי של הדופן הפנימית של המעי הגס. הבדיקה אינה פולשנית ואינה דורשת הכנה מוקדמת של המעי באמצעות חומרים משלשלים או הרדמה מקומית. היא מאפשרת לנבדק להמשיך בשגרת היומיום ללא הפרעה, כאשר בסיום התהליך הגלולה נפלטת מהגוף באופן טבעי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: גלולה , מיכשור רפואי , נסד"ק , צ'ק-קאפ