גילת טלקום הביאה לאפריקה "רשת היברידית"

27 אפריל, 2020

פיתחה פלטפורמת SD-WAN עבור צורכי התקשורת המיוחדים של אפריקה: מקימה רשת וירטואלית אחת על בסיס כל התשתיות הזמינות שניתן לאתר. המנכ"ל רוזנהק: "זהו מוצר אסטרטגי המבדל אותנו משאר המתחרים"

לפני מספר חודשים דיווחה חברת גילת טלקום (שבבעלות סאטקום מערכות) על פרויקט פיילוט בקונגו, שבמסגרתו עשתה שימוש ראשון בפלטפורמת SD-WAN לניהול חכם של רשתות תקשורת היברידיות, המשלבות גם סיבים אופטיים וגם תקשורת לוויינית. כעת מדווחת החברה על התקנת המערכת אצל ספקית אינטרנט בניז'ר, שרק אחוז קטן מתושביה נהנה מגישה לאינטרנט.

הפלטפורמה נועדה לתת מענה לאזורים שבהם תשתית הסיבים האופטיים לקויה או חלקית, ולכן יש צורך בהסתמכות משמעותית גם על תקשורת לוויינית. פלטפורמת SD-WAN של גילת טלקום משלבת את כל היכולות של התשתיות השונות, ומייצרת באמצעותן רשת היברידית וירטואלית מלאה, שניתן לנהל אותוה בצורה דינמית.

ניתוב לפי צורך בין סיבים ולוויינים בגבהים שונים

כך למשל, יישומים עסקיים המחייבים תקשורת אמינה ורציפה ברוחב-פס גבוה, כמו שיחות ועידה, מתועדפים ומנותבים לאפיקי תקשורת בעלי קיבולת גבוהה כמו סיבים אופטיים וקישורים אל מערכי לוויינים בגובה בינוני (MEO). יישומים אחרים הרגישים פחות לזמני השהייה, כמו שירותי מייל וגלישה באינטרנט, מנותבים ללוויינים גבוהי-מסלול. להערכת גילת, השימוש במערכת עשוי לשפר את הקיבולת של הרשת בכ-20%.

הרעיון החדש נועד לתת מענה לצורכי התקשורת הייחודיים של אזורים רבים ביבשת אפריקה, שהיא הטריטוריה העיקרית שבה פעילה גילת טלקום. הוא נולד מתוך האתגרים שמולם התמודדה החברה לאורך השנים. אסף רוזנהק, שמונה לתפקיד מנכ"ל גילת טלקום לפני מספר שבועות, מסר ל-Techtime כי מדובר במוצר אסטרטגי עבור החברה. "פיתחנו את המערכת במטרה לספק פתרון אינטגרטיבי וייחודי לחברות הסלולר והאינטרנט הגדולות באפריקה, ולבדל אותנו משאר השחקנים בשוק".

האתגרים הקשים שמציבות קונגו וניז'ר 

הנגשת מדינה לאינטרנט תלויה במידה רבה במשתנים כמו גיאוגרפיה, פיזור אוכלוסין, מצב סוציו-אקונומי ותשתיות. מהבחינה זו, קונגו וניז'ר, שהן שתיים מ-10 המדינות העניות באפריקה, משלבות מאפיינים דומים שהופכים את אתגר אספקת הקישוריות למורכב במיוחד. קונגו נמצאת במרכז אפריקה וניז'ר נמצאת במערב אפריקה, אולם לשתיהן אין מוצא אל הים והן מוקפות מכל עבריהן במדינות אחרות. לכן הן לא נהנות מגישה אל סיבים תת-ימיים. שתיהן משתרעות על פני שטח עצום: קונגו היא המדינה הגדולה ביותר מדרום לסהרה וניז'ר היא המדינה הגדולה ביותר במערב היבשת.

בנוסף, שיעור חדירת האינטרנט בשתי המדינות הללו הוא מהנמוך בעולם (ובאפריקה). להערכת Internet Global Stats, רק ל-8.3% מתושבי קונגו, המונה כ-90 מיליון איש, יש גישה לאינטרט ורק לכ-11.5% מאוכלוסיית ניז'ר (24 מיליון איש) יש גישה לרשת. הממוצע בכל יבשת אפריקה הוא כ-40%. לפייסבוק יש בקונגו כ-3.1 מיליון משתמשים ובניז'ר יש לה כחצי מיליון.

בקונגו הקימה גילת טלקום מערך של 5 תחנות קרקעיות בעיר הבירה קינשאסה. שלוש מהן מחוברות ללווייני MEO של מיזם O3B, המסוגלים בשל קרבתם לכדור הארץ לספק שיהוי נמוך. שתי האחרות נמצאות במרחק של כמה עשרות קילומטרים ומחוברות לסיבים אופטיים. הן מספקות גיבוי כאשר תנאי מזג האוויר מקשים על התקשורת הלוויינית. כל המערך הזה מנוהל על-ידי פלטפורמת ה-SD-WAN ההיברידית.

בניז'ר משתפת גילת פעולה עם ספקית האינטרנט המקומית Liptinfor, שמספקת שירותי קישוריות המתבססים על סיבים אופטיים ולוויינים. רוזנהק: "Liptinfour היא אחת מספקיות האינטרנט הגדולות באפריקה, והטמעת הפלטפורמה אצלה תאפשר לנו לגייס חברות מובילות נוספות הפעילות בשוק התקשורת ביבשת אפריקה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: SD-WAN , אסף רוזנהוק , אפריקה , סאטקום