מלאנוקס הופכת לחטיבה של אנבידיה

27 אפריל, 2020

הענקית האמריקאית השלימה את רכישת מלאנוקס הישראלית. מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן: "העיסקה מהווה שילוב עוצמתי של תרבויות, טכנולוגיה ושאיפות"

בתמונה למעלה (מימין לשמאל): מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג ומנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן

חברת אנבידיה (Nvidia) הודיעה היום (ב') על השלמת רכישת מלאנוקס טכנולוגיות תמורת כ-7 מיליארד דולר. הסכם הרכישה הוכרז בתחילת מרץ 2019, והתעכב יותר משנה לקבלת אישור של הרגולטור הסיני. שתי החברות פועלות בשוק המחשוב עתיר הביצועים (HPC) והמחשוב במרכזי הנתונים, כאשר אנבידיה מספקת פלטפורמות עיבוד חזקות ומלאנוקס מספקת פלטפורמות קישוריות.

בעקבות ההודעה עלתה מניית אנבידיה במסחר המקדים בנסד"ק בכ-2% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-177.2 מיליארד דולר. מניית מלאנוקס הפסיקה להיסחר בבורסה. מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, אמר שהשימוש הגובר במערכות בינה מלאכותית ומדעי נתונים מעצב מחדש את ארכיטקטורות המחשוב ומרכזי הנתונים.

"ביחד עם מלאנוקס, יש לאנבידיה החדשה היצע של טכנולוגיות מקצה לקצה: מחשוב לבינה מלאכותית, רשתות, וחבילות מלאות הכוללות חומרה ותוכנה. המומחיות המשולבת שלנו תעמוד באתגר הגידול בביקוש העולמי לשירותי אינטרנט, יישומי בינה מלאכותית ורובוטיקה". מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, אמר שהעיסקה מהווה "שילוב עוצמתי של תרבויות, טכנולוגיה ושאיפות.

"האנשים שלנו נלהבים מאוד מהאפשרויות העתידיות הרבות העומדות בפנינו. אנחנו מצפים להכניס את מוצרי ופתרונות אנבידיה לשווקים שלנו, ולהביא את המוצרים והפתרונות שלנו לשווקים של אנבידיה".

מלאנוס תישאר יישות כמעט-עצמאית

כעת נותר לראות כיצד תשולב מלאנוקס בתוך חברת אנבידיה: אומנם אנבידיה הודיעה שהיא תשלב מיידית את תוצאות מלאנוקס בדו"חותיה הכספיים, אבל במפגש עם עיתונאים במרץ 2019, גילה איל וולדמן שיש סיכום שלפיו מלאנוקס תישאר בישראל כיישות עצמאית, עם המוצרים והעובדים שלה (כ-2,700 עובדים), אולם יהיו לה הרבה יותר משאבים פיננסיים וטכנולוגיים בזכות שיתוף הפעולה עם אנבידיה. "ההבנה היא שאנבידיה תשאיר את הייצור של מלאנוקס בישראל, ואנחנו ננסה להביא לארץ ייצור של חברת אנבידיה. מלאנוקס תמשיך לצמוח, אולם הפעם כחלק מחברת אנבידיה".

במסגרת הזאת לא ייסגרו מפעלי ייצור של החברה, והמעבר המתוכנן למבנה חדש יתקיים לפי התוכנית. "יימשך גם שיתוף הפעולה שלנו ברשות הפלשתינאית ובעזה. כיום יש למלאנוקס יותר מ-125 עובדים ברשות הפלשתינאית ועוד כמה עשרות עובדים בעזה. הם עובדים מצויינים והעבודה שלהם לא פסקה לרגע גם בתקופות של מבצעים צבאיים. להערכתנו יהיה להם הרבה יותר קל להמשיך לעבוד כמועסקים של חברה אמריקאית מאשר של חברה ישראלית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית