נכשל נסיון ההשתלטות של אלביט על עשות

30 אפריל, 2020

גם לאחר שהעלתה את המחיר שהיא מוכנה לשלם תמורת מניות הציבור, רוב המשקיעים דחו את הצעת אלביט לקבלת מלוא המניות של עשות. כיום היא מחזיקה ב-85% מהמניות באמצעות החברה הבת תעש

בתמונה למעלה: חלקים בטנק המרכבה המיוצרים על-ידי עשות אשקלון

נכשל הנסיון של אלביט מערכות לרכוש את כל מניות חברת עשות אשקלון ולהוציא אותה מהמסחר בבורסה. כיום מחזיקה אלביט בכ-85% ממניות עשות באמצעות החברה הבת תעש (IMI Systems) שאותה היא רכשה מהמדינה בסוף 2018. בתחילת חודש אפריל פירסמה תעש הצעת רכש לשאר מניות הציבור לפי מחיר של 7 שקל למניה, במחיר כולל של כ-24.8 מיליון שקל.

לפני שבועיים היא עידכנה את ההצעה משמעותית, והציעה לבעלי המניות 12 שקל תמורת כל למניה. פירוש הדבר שהיא נערכה לשלם 42.5 מיליון שקל תמורת השתלטות מלאה על החברה. במידה וההצעה היתה מתקבלת על-ידי משקיעים המחזיקים ב-10% לפחות מהון המניות של החברה (כלומר כ-66% מהמניות הנמצאות כיום בידי הציבור), היא היתה יכולה לבצע רכישה כפויה מהמיעוט המתנגד לעיסקה.

אלא שערב יום העצמאות התברר שהמשקיעים שהסכימו לעיסקה מייצגים רק 47% ממניות הציבור. בעקבות התוצאה, הודיעה אלביט שהיא מבטלת את הצעת הרכש. ההצעה של אלביט העניקה לחברה שווי שוק של כ-283.3 מיליון שקל. בעקבות ביטול המהלך, ירדה מניית עשות בבורסה בתל אביב והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-278 מיליון שקל.

חברת עשות אשקלון מעסיקה כ-520 עובדים ומספקת מערכות מכניות, ממסרים מכניים ורכיבים מבוססי גלגלי שיניים בתחומי הרכב, הביטחון והחלל, המיוצרים במפעל החברה באשקלון. בין השאר היא מספקת ממסרות ראשיות, הינעים סופיים ומערכות מתלים לרכב קרבי משוריין ובהם טנק המרכבה. במידה והעיסקה היתה יוצאת לפועל, היא היתה מחזקת את חטיבת היבשה של אלביט והופכת אותה ליצרנית פרטית של ציוד צבאי כבד בקנה מידה מלא.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , עשות , תעש