פירות תוכנית ההבראה: אלטק עברה לריווחיות

30 אפריל, 2020

יצרנית המעגלים המודפסים מפתח תקווה הצליחה להכפיל את הרווח הגולמי. נמצאת בתהליך שדרוג קו הייצור וכניסה לטכנולוגיות ייצור חדשות, החל ממצעי טפלון וכלה באופטימיזציה על-בסיס כריית נתונים במערכת בינה מלאכותית

חברת אלטק (Eltek) הנמצאת בבעלות קבוצת ניסטק (Nistec), דיווחה על רווח נקי של 1.8 מיליון דולר בשנת 2019, בהשוואה להפסד של 2.6 מיליון דולר בשנת 2018. המעבר לריווחיות נעשה למרות שהיקף המכירות צמח בצורה מתונה: ממכירות של 33.9 מיליון דולר ב-2018 למכירות בהיקף של 34.8 מיליון דולר ב-2019. העלייה הזאת היא בעיקר תוצאה של צמיחה ברבעון האחרון של השנה, שבו הסתכמו המכירות בכ-8.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-7.8 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2018.

נתון מעניין יותר הוא הרווח התפעולי: ברבעון השלישי 2019 הוא הסתכם בכ-17% מהמכירות – בהשוואה לרווח תפעולי של 7.7% בלבד ברבעון האחרון של 2018. המנכ"ל אלי יפה אמר שהתוצאות מבטאות את פירות תוכנית ההבראה שבוצעה בחברה בשנה האחרונה. במסגרת תהליך ההבראה החברה החלה בפיתוח טכנולוגיות חדשות של ייצור מעגלים מודפסים מתקדמים.

בין השאר היא פיתחה מתודולוגיה של Production Data Base המאפשרת לחקור נתוני ייצור שנאספו בחברה לאורך מספר שנים, לנתח אותם באמצעות מערכת כריית נתונים מבוססת בינה מלאכותית ולייצר תחזיות על סטיות והתנהגות השכבות בתהליך הייצור.

בתחילת 2020 היא רכשה מכונה משולבת המאפשרת קידוח וכרסום ונעזרת במקור X-ray  לקבלת דיוק גבוה בייצור מעגלים מודפסים צפופים. הדיוק מושג באמצעות מדידה של השכבות הפנימיות במעגל הרב-שכבתי (באמצעות רנטגן), חישוב סטיות הנובעות מתהליכי הכבישה של השכבות, ומתן המלצות לתיקון הסטייה, המועברות למכונות הייצור האחרות בקו. המכונה נעזרת במאגר המידע שנאסף בחברה, וממשיכה להעשיר אותו באמצעות אגירת הנתונים תוך כדי הייצור (Image registration).

טכנולוגיות ייצור חדשות

סמנכ"ל התפעול של אלטק, איציק צמח, מסר שקליטת המכונה היא חלק מתוכנית אב של אלטק לביצוע השקעות בטכנולוגיות מתקדמות לייצור מעגלים מודפסים צפופים. "אלטק ביצעה לאחרונה השקעות במכונות בדיקה חשמליות מודרניות, קווי צריבה ופיתוח חדשים, מכונת צילום בלייזר מתקדמת, מכבש לכבישה לתהליכי יצור של מעגלי Fusion (מעגלים ללא Pre-preg ) ועוד".

חברת אלטק מפתח תקווה מעסיקה כ-400 עובדים ומתמחה בייצור מעגלים גמישים קשיחים ומעגלים מודפסים מורכבים. במהלך 2019 היא נכנסה לתחום החדש של ייצור מעגלים מודפסים למערכות בתדר גבוה מאוד המבוססים על שימוש במצע עשוי טפלון טהור, במקום במצע פולימרי המשמש כיום ברוב המעגלים המודפסים (PCB). השימוש במצעי טפלון משפר את מעבר האות במוליכים החשמליים. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-16.5 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות