אורביט תספק את מערכות-השמע למטוסי האימון של ארה"ב

6 מאי, 2020

מערכות האודיו המוטסות הוזמנו על-ידי בואינג עבור 351 מטוסי אימון מהדור החדש, T-7A, המיוצרים בשיתוף עם סאאב השוודית ומתוכננים להיכנס לשירות חה"א האמריקאי בשנת 2023

חברת אורביט (Orbit Communication Systems) מנתניה תספק את מערכות השמע הדיגיטליות Orion AMS למטוסי האימון החדשים של צבא ארצות הברית מדגם T-7A Red Hawk. בסוף 2018 זכתה חברת בואינג במכרז של חיל האוויר האמריקאי לאספקת 351 מטוסי T-7A בהיקף של 9.8 מיליארד דולר לאספקה עד שנת 2023. עם קבלתם הם יחליפו את מטוסי T-38C המשמשים כיום להכשרת טייסי הקרב של ארצות הברית. אורביט הודיעה שבואינג בחרה במערכות השמע שלה עבור הפרוייקט.

מנכ"ל החברה, דני אשחר, אמר שהזכייה ממצבת את אורביט במעבד של ספקית מערכת ניהול התקשורת האווירית המתקדמת ביותר. מערכות אוריון הן יוצאות דופן בתעשיית התעופה: רוב מערכות השמע במטוסים הן מערכות אנלוגיות המבוססות על תצורת כוכב, ולכן יש להן נקודת כשל קריטית, כאשר הוספה של כל משתמש נוסף מצמצמת את משאבי המערכת של כל המשתמשים האחרים. מערכת אוריון מבוססת על פרוטוקול איתרנט ובנויה בתצורת טבעת כפולה (Dual IP Ring) שבה כל יחידת משתמש כוללת את כל משאבי העיבוד הדרושים שלה ומשדרת את המידע בשני כיוונים בו-זמנית. כלומר אין יחידה מרכזית המנהלת את הרשת.

מסוף משתמש במערכת האודיו התעופתית אוריון
מסוף משתמש במערכת האודיו התעופתית אוריון

בנוסף, יש למערכת יתרון ייחודי נוסף: היא מעניקה למשתמש יכולת האזנה תלת-מימדית. טייס המקשיב לאחד מאנשי הצוות, למשל, שומע את הקול כאילו הוא בא מהכיוון האמיתי שבו נמצא איש הצוות. יש לזה משמעות עצומה. לעתים רבות מגיע מידע ממספר דוברים בו-זמנית, ולכן קשה להבין את הנאמר. לאחרונה החברה הרחיבה את היכולות האלה, והתקשורת בין מטוס למטוס, בין מטוס למגדל פיקוח, ואפילו התראה קולית על נעילת מכ"ם או טיל מתקרב, נשמעות מהכיוון האמיתי של מקור הקול ביחס לטייס.

באמצע 2018 שולבו מערכות השמע התלת-מימדיות שלה בתוך מערכות תצוגת הקסדה של אלביט (Helmet Mounted Display – HMD). מטוסי האימון החדשים של ארה"ב מיוצרים על-ידי חברת בואינג בשיתוף פעולה עם חברת סאאב השוודית. הם משתייכים לדור חדש של מטוסי אימון המספקים חוויית טיסה וניהול קרב מהסוג המאפיין את מטוסי הדור הרביעי והחמישי, דוגמת F-22, F-16 ו-F-35. בישראל, חיל האוויר משתמש במטוס אימון דומה, M-346 האיטלקי, אשר קיבל את השם העברי "לביא".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות