בפחות מחודש, צ'ק-קאפ השלימה גיוס הון שלישי

9 מאי, 2020

העיכוב בניסוי הסופי בארה"ב בשל הקורונה, אילץ את החברה לגייס הון נוסף לצורכי התפעול. בסך הכול גייסה כ-11.5 מיליון דולר תמורת יותר מ-19 מיליון מניות למשקיעים מוסדיים. החברה פיתחה גלולת רנטגן לאבחון פוליפים במעי הגס

חברת צ'ק-קאפ (Check-Cap) מעוספיה, שפיתחה גלולת רנטגן נבלעת לביצוע בדיקות סקר טרום-סרטניות במעי הגס, הודיעה בסוף השבוע כי גייסה כ-3 מיליון דולר בהקצאה ישירה של כ-5 מיליון מניות למספר משקיעים מוסדיים. הגיוס התבצע לפי מחיר של 0.60 דולר למניה, פרמיה של כ-6 סנט למניה לעומת שער הנעילה בנסד"ק ביום שישי (0.54 דולר). במסגרת הגיוס העניקה צ'ק-קאפ למשקיעים אופציה למשך חמש וחצי שנים לרכוש כ-5 מיליון מניות נוספות במחיר של 0.8 דולר למניה.

זהו הגיוס השלישי שמבצעת החברה תוך פחות מחודש. ב-20 באפריל גייסה כ-4 מיליון דולר במכירה של כ-6.66 מיליון מניות במחיר של 0.6 דולר למניה, מחיר שבאותה עת היווה דיסקאונט של כ-40% בהשוואה למחיר המניה בנסד"ק, וב-30 באפריל גייסה כ-4.5 מיליון דולר נוספים במכירה של כ-7.5 מיליון מניות גם כן במחיר של 0.6 דולר למניה. כלומר, בסך הכול גייסה החברה בחודש האחרון כ-11.5 מיליון דולר, תמורת מכירה של יותר מ-19 מיליון מניות. זהו חלק נכבד מהון המניות של החברה, שנסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-13.5 מיליון דולר.

צ'ק-קאפ נערכת בימים אלה לניסוי המרכזי (pivotal) בארצות הברית, שאמור להיות השלב הקליני האחרון לפני הגשת בקשת אישור השיווק מה-FDA ותחילת מסחור גלולת הרנטגן. בתכנון המקורי תכננה החברה להתחיל בניסוי ברבעון הרביעי של 2020, אך משבר הקורונה גרם לדחייה בלוחות הזמנים. אין עדיין מועד מדויק לתחילת הניסוי, אך בחברה מעריכים כי הוא יתבצע במהלך 2021. נראה כי גיוסי ההון נועדו כדי לממן את ההוצאות התפעוליות שנגזרות מדחיית הניסוי, שלמעשה מעכבת את מסחור המוצר. יש גם לציין כי יכולתה של החברה לגייס הון משמעותי בזמן קצר מלמדת על אמון המשקיעים המוסדיים בחברה.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל צ'ק-קאפ, אלכס עובדיה, בפודקאסט שלנו מספטמבר 2019 (השיחה עם אלכס מתחילה ב-11:50)

קיצוץ רוחבי של 15% בשכר

כחלק מההתמודדות עם משבר הקורונה, צ'ק-קאפ השהתה לפי שעה את הניסויים הקליניים שהיא עורכת, וזאת במטרה למנוע מגע בין עובדים ונבדקים לבין אנשי צוות רפואי. החברה גם הודיעה על קיצוץ רוחבי של כ-15% בשכר העובדים וההנהלה ועל הוצאת חלק מהעובדים לחל"ת. ב-2019 הסתכמו הוצאות המחקר והפיתוח של החברה ב-10.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-7.6 מיליון דולר ב-2018. ההפסד הנקי הסתכם ב-13.8 מיליון דולר, לעומת 10.6 מיליון דולר ב-2018.

צ'ק-קאפ פיתחה גלולה ניתנת לבליעה המצוידת במצלמת רנטגן, המשמשת לבדיקת המעי הגס ואיתור פוליפים טרום-סרטניים. בסוף 2019 דיווחה החברה על תוצאות חיוביות בניסוי פיילוט שנערך בבית הספר לרפואה ע"ש גרוסמן באוניברסיטת NYU וב-Mayo Clinic ברוצ'סטר, כדי לבחון את הבטיחות, השימושיות והיענות המשתמשים לשימוש במערכת.

המערכת, הקרויה C-Scan, מבוססת על גלולה עם קרינת רנטגן (X-ray) ברמת חשיפה נמוכה, מערכת מיקום ושליטה, הקלטה, ותוכנה ליצירת מיפוי תלת מימדי של הדופן הפנימית של המעי הגס. הבדיקה אינה פולשנית ואינה דורשת הכנה מוקדמת של המעי באמצעות חומרים משלשלים או הרדמה מקומית. היא מאפשרת לנבדק להמשיך בשגרת היומיום ללא הפרעה, כאשר בסיום התהליך הגלולה נפלטת מהגוף באופן טבעי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אלכס עובדיה , נסד"ק , צ'ק-קאפ