למרות הקורונה, מכירות סיוה צמחו ב-39%

11 מאי, 2020

הסכמי IoT שנחתמו לפני כשנתיים הצילו את הרבעון של סיוה, מכיוון שהאבזרים החדשים החלו לצאת לשוק ברבעון הראשון של 2020, ופיצו אותה על הפגיעה במכירות שנגרמה עקב המגיפה. צופה צמיחה בתחומי ה-Wi-Fi וה-5G

ברבעון הראשון של 2020 צמחו המכירות של חברת סיוה (CEVA) מהרצליה ב-39% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-23.6 מיליון דולר. בכך עקפה סיוה את התחזיות המוקדמות למכירות בהיקף של כ-21.5 מיליון דולר. סיוה מספקת ליצרני שבבים קניין רוחני (IP) של מעבדי DSP, טכנולוגיות קישוריות אלחוטית, מעבדי ראייה ממוחשבת ומעבדי בינה מלאכותית, תוכנות להיתוך חיישנים ועיבוד תמונה וטכנולוגיות לקישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, הסביר שאחת מהסיבות לרבעון המוצלח נעוצה בתיזמון יוצא דופן: לפני כשנתיים החברה חתמה על מספר הסכמי רישוי טכנולוגיים ליצרנים של אבזרי IoT. בדרך-כלל ההסכמים האלה נחתמים בשלבים הראשונים של הפיתוח, וההכנסות העיקריות מגיעות רק כאשר המוצרים יוצאים לשוק והחברה מקבלת תמלוגים בהתאם להיקף המכירות. השנה החלו המוצרים האלה לצאת לשוק, וסיוה קיבלה תמלוגים עבור ההסכמים הוותיקים.

הסמארטפון החדש הגיע בדיוק בזמן

ורטהייזר: "הגידול במוצרי IoT מבוססי סיוה, והשקת סמארטפון מוזל של יצרן דגל, ניטרלו את השלכות השיבושים בשרשרת האספקה בסין במהלך הרבעון הראשון". להערכת Techtime מדובר בחברת אפל אשר החליטה להוציא לשוק את הטלפון המוזל ממשפחת SE, אשר מתחיל להסתמן כאחת מההצלחות השיווקיות הגדולות ביותר שלה בשנים האחרונות.

במהלך שיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום הדו"חות הכספיים, אמר ורטהייזר שבעידן הפוסט-קורונה צפויה סיוה ליהנות משתי מגמות מרכזיות: המעבר אל הדור ה-5 וקישוריות Wi-Fi 6, "אשר משרתות את המגמה המתרחבת של עבודה מהבית, הרחבת השימוש ברובוטיקה, וביצוע מרחוק של אבחנות רפואיות וטיפול בחולים".

במהלך הרבעון הראשון חתמה סיוה על 13 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים: 3 הסכמים בתחום החישה החכמה, ו-10 הסכמים עבור טכנולוגיות קישוריות. ההסכמים נחתמו עם יצרנים בשווקים של תחנות בסיס סלולריות ונתבים סלולריים לדור ה-5,  קישוריות Wi-Fi 6 עבור מוצרי IoT בתחומים כמו אוזניות סטריאו אלחוטיות, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית לרחפנים, וסיוע קולי למוצרי הבית החכם.

אחת מהלקוחות הגדולות ביותר של סיוה בתחום תחנות הבסיס הסלולריות היא חברת ZTE הסינית. לדברי ורטהייזר, עד עתה היא השיגה 45 חוזים לאספקת שבבים עבור תחנות הבסיס, ולאחרונה הגדילה את חלקה בפרוייקט הצטיידות של חברת צ'יינה מובייל: היא תזכה ל-29% מתוך הזמנה כוללת של כ-5.2 מיליארד דולר. גם תחום ה-Wi-Fi 6 נמצא בצמיחה מהירה: להערכת סיסקו, כ-60% מתעבורת הנתונים בעולם בשנת 2022, תתבצע באמצעות קישוריות Wi-Fi. חברת המחקר ABI מעריכה שהשוק הזה יגיע להיקף של כ-2.2 מיליארד יחידות ב-2024, בהשוואה לכ-300 מיליון יחידות ב-2019.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: CEVA , סיוה