בעקבות המסחר האלקטרוני, מגל נכנסת לשוק אבטחת המחסנים

12 מאי, 2020

פיתחה חיישן אלקטרומגנטי המתריע על נסיונות פריצה למחסנים, והתאימה את תוכנת מצלמות האבטחה ליישומי מעקב אחר חבילות בתוך המתקן הלוגיסטי. המנכ"ל שרון: "תנועת החבילות הבינלאומית צומחת באופן מעריכי"

חברת מגל (Magal Security Systems) הגדירה את תחום המחסנים הלוגיסטיים כתחום צמיחה עתידי, והחלה לפתח שורה של פתרונות הגנה חדשים אשר ישמשו להגנת התשתיות הלוגיסטיות של חברות מסחר אלקטרוני גדולות. כך סיפר ל-Techtime מנכ"ל החברה, דרור שרון. לדבריו, "תנועת החבילות הבינלאומית גדלה באופן מעריכי. תחום הלוגיסטיקה צומח בקצב גבוה מאוד, ואנחנו רוצים לספק פתרון מלא למרכזים הלוגיסטיים שמאחסנים את הסחורות והחבילות".

מגל מפתחת מערכות אבטחה המתבססות על חיישנים דוגמת סיבים אופטיים, חיישני מגע ורעש, חיישני מיקרוגל המייצרים שדה אלקטרומגנטי בשטח מוגדר, וגם ניהול ואנליטיקה של מצלמות אבטחה במעגל סגור. במסגרת הכניסה לתחום החדש, היא החלה בפיתוח פתרונות ייעודיים להגנה על מחסנים לוגיסטיים, בהם חיישן ייעודי המבוסס על שדה אלקטרו-מגנטי, אשר מתריע על ניסיון לפרוץ פנימה דרך קירות המחסן, שפעמים רבות הם דקים מאוד.

במקביל, היא פיתחה פתרון המאפשר לנצל את מצלמות האבטחה באתר המפקחות אחר תנועת האנשים וכלי-הרכב, גם לצורך מעקב אחר תנועת החבילות על-גבי המסועים. הפתרון מבוסס על תוכנת ניתוח הווידיאו Symphony של החברה הבת של מגל בקנדה, Senstar שאותה מגל רכשה מדיימלר-בנץ בשנת 1997. המערכת יכולה לקרוא את מספרי הזיהוי על החבילות ולוודא שכל חבילה נמצאת על המסוע הנכון. המעקב הזה מאפשר להתחקות אחר חבילות אבודות ולהתריע על גניבות או טיפול לא נכון בחבילות.

בחודש נובמבר 2019 דיווחה החברה על זכייה בחוזה עם ענקית סחר אלקטרוני לאבטחת המרכזים הלוגיסטיים שלה באירופה. ההסכם עשוי להתרחב למרכזים לוגיסטיים נוספים בעולם. בחודשים האחרונים החברה איתרה ארבעה שווקים בהם היא יכולה לצמוח: הגנת מתקני גז ונפט, מתקני תשתית, בתי-כלא ומחסנים לוגיסטיים.

על הכוונת: רכישת חברה נוספת

החברה החלה בפיתוח מוצרים חדשים עבור שוקי היעד, בהם: סיב אופטי המותקן לאורך קו צינור נפט או גז, ומספק התראה על כל נסיון לחבל בצינור. כעת המערכת מותאמת גם לאיתור נזילות ודליפות בצינור. במקביל, היא מפתחת כעת מערכת לזיהוי ויירוט רחפנים המיועדת למנוע הברחת סחורות ואמצעים אסורים אל תוך כתלי הכלא. אולם להערכת המנכ"ל שרון, התחום הלוגיסטי הוא בעל פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר עבור החברה, על רקע התרחבות הפעילות של ענקיות סחר אלקטרוני כמו  אמזון ועליבאבא.

כדי לתמוך באסטרטגיה הזו, מגל מתכננת לבצע רכישה של חברה עם פעילות באחד משוקי היעד או של טכנולוגיה רלוונטית, בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים. בסוף 2019 היו בקופת המזומנים של החברה כ-51.6 מיליון דולר. מגל מצויה במשא ומתן עם מספר חברות יעד כבר כמעט שנה, אך הם עדיין לא הבשילו להסכם רכישה סופי. שרון: "אנחנו במגעים מתקדמים תקופה ארוכה עם מספר חברות, ומתקדמים לקראת רכישה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: דרור שרון , לוגיסיטיקה , מגל