צמיחה בהזמנות מפי.סי.בי: "הקורונה מחזירה את הייצור לארץ"

25 מאי, 2020

למרות פגיעת הקורונה במכירות, צבר ההזמנות צמח לשיא של 64 מיליון דולר - בחלקו עקב חזרת ייצור לישראל. מארגנת מחדש את מחלקת הפיתוח כדי להטמיע טכנולוגיות ייצור חדשות

בתמונה למעלה: קו ייצור בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות במגדל העמקץ צילום: רועי מזרחי

צבר ההזמנות של חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק (PCB Technologies) הגיע ברבעון הראשון של 2020 לשיא של 64 מיליון דולר – בהשוואה לצבר הזמנות של כ-46.5 מיליון דולר בסוף 2019. להערכת המנכ"ל עובד שפירא, הדבר הוא תוצאה של משבר הקורונה. שפירא: "המשבר חיזק מאד את ההבנה של לקוחותינו, אשר רובם מתעשיות האלקטרוניקה הצבאית והרפואית אשר הינן תעשיות יציבות, שיש יתרון גדול בעבודה אל מול יצרן מקומי. אנחנו מאמינים כי המגמה זו תלך ותגבר".

אלא שלמרות העלייה בצבר ההזמנות, משבר הקורונה פגע במכירות עצמן. המכירות ברבעון ירדו בכ-9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-26.1 מיליון דולר. הקיטון בהכנסות נובע מירידה בהכנסות מהרכבת כרטיסים אלקטרוניים אשר קוזזה עם עלייה בהכנסות ממוצרי מעגלים מודפסים. לשינוי הזה היתה השפעה חיובית על השורה התחתונה, מכיוון שהרווח הגולמי גדל ב-8.1% והסתכם בכ-3.2 מיליון דולר (.12.3% מההכנסות) לעומת כ-3 מיליון דולר (10% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2019.

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות נמצאת בשליטת קרן פימי (כ-48%) ונסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של כ-335.8 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-750 עובדים ומספקת שירותי ייצור מעגלים מודפסים (PCB) מורכבים בסדרות קצרות ובינוניות ובהרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות (EMS). בחודש האחרון החברה גם רכשה ציוד חדש, הכולל שתי מכונות בדיקת משחת הלחמה (SPI) ומכונה לבדיקה אופטית אוטומטית (AOI) של ההרכבות.

מניית פי.סי.בי בבורסה בתל אביב בשלושת החודשים האחרונים
מניית פי.סי.בי בבורסה בתל אביב בשלושת החודשים האחרונים

במהלך הרבעון הראשון, החלה החברה בתהליך הפרדה של מחלקת הפיתוח משאר המחלקות ההנדסיות והטכנולוגיות בחברה, במטרה לפתח מוצרים ותהליכי ייצור חדשניים. כיום המאמצים מתמקדים בפיתוח יכולות נוספות למעגל המודפס ושילוב הטכנולוגיה החדשה בתהליכי הייצור, וכן באיפיון ופיתוח ציוד וחומרים שיאפשרו לחברה לספק פתרונות טכנולוגיים ייחודיים. לצורך זה כולל צוות הפיתוח עובדים המתמחים בתחומי הכימיה, חומרים ומכניקה. החברה עדיין לא דיווחה כיצד מתקדם תהליך הפיתוח של תחום עסקי חדש לתכנון, ייצור והרכבת מכלולים של מארזים מתקדמים, שעליו היא מסרה בדו"ח השנתי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: EMS , PCB , פי.סי.בי טכנולוגיות