"האנשים שמאחורי הטכנולוגיה": ערבים בהייטק הישראלי – הדור השלישי

3 יוני, 2020

תוכנית מס' 16 בפודקאסט של Techtime, עם פרופ' זיאד חנא, מנכ"ל מרכזי המו"פ של קיידנס בישראל ויו"ר משותף למועצה הציבורית של צופן, על שילוב ערבים-ישראלים בהייטק: "בשנים הקרובות נראה גידול מעריכי"

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית הוא פרופ' זיאד חנא, מנכ"ל מרכזי המו"פ של חברת קיידנס (Cadence) בישראל וסגן נשיא בכיר בחברה. קיידנס היא אחת החברות החשובות בעולם בתחום תכנון ואימות שבבים, אך נושא השיחה העיקרי בתוכנית הוא מקומם של ערבים-ישראלים בהייטק בארץ. זיאד הוא גם יו"ר משותף בחטיבת ההייטק בעמותת צופן, הפועלת לקידום שילובם של ערבים בהייטק.

אם ב-2008, לפי ההערכות, היו מועסקים בהייטק בישראל כ-350 מהנדסים ומתכנתים ערבים בלבד, עשר שנים לאחר מכן, ב-2018 המספר נאמד כבר בכ-5,000. זיאר, שהחל את דרכו באינטל, עוד בשנות התשעים, מאמין שבשלו התנאים לעידן השלישי בתחום העסקת ערבים, שבו נראה עלייה אקספוננציאלית במספר הערבים בחברות הייטק.

בשיחה מדבר זיאד על שלושת הדורות של ההייטקיסט הערבי-ישראלי, על מקומם של ההייטק, הסטראט-אפ והחדשנות בחברה הערבית, וגם נותן כמה טיפים למועמד הערבי – ולחברה המגייסת – כיצד לצלוח את הרגע המלחיץ בחייו של כל הייטקיסט, יהודי וערבי כאחד, ריאיון העבודה.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify

וגם ב-Apple Podcasts

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Podcast , חדשות

פורסם בתגיות: זיאד חנא , יוחאי שויגר , ערבים בהייטק , קיידנס