איך פועלת זרוע השקעות של ענקית שבבים? [פודקאסט]

15 יוני, 2023

תוכנית מס' 57 בפודקאסט של Techtime, עם בעז פאר, דירקטור בכיר בזרוע ההשקעות של קואלקום בישראל, על הייחוד של קרן הון תאגידית ומה מחפשת קואלקום בישראל

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית היום הוא בועז פאר, דירקטור בכיר בזרוע ההשקעות של ענקית השבבים קואלקום, Qualcomm Ventures, בישראל ובאירופה.

בעולם ההון-סיכון קיימות גם קרנות מסוג מעט שונה, קרנות הון-סיכון תאגידיות. מדובר בזרועות השקעה שמקימות חברות טכנולוגיה כמו קואלקום, אינטל, אנבידיה וכדומה, שמשתמשות בהון שלהן כדי להשקיע בחברות סטארט-אפ בשלבים שונים. בשונה מקרנות הון-סיכון רגילות, המניע של אותן זרועות השקעה אינו רק פיננסי, אלא גם טכנולוגי ועסקי. פעמים רבות הן משקיעות בחברות כדי לקדם איתן שיתופי פעולה מסחריים וכדי להשיג חשיפה לטכנולוגיות ותחומים חדשים.

קואלקום היא אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, וחולשת על אינספור תחומים, ממובייל ו-IoT ועד אוטומוטיב וערים חכמות. הגיוון הזה מתבטא גם בפעילותה של זרוע ההשקעות שלה בישראל. זרוע ההשקעות של קואלקום ביצעה בשנים האחרונות לא מעט השקעות בחברות ישראליות מצליחות, כמו סנטינל-וואן, סלווייז, ווליוט, קוונטום מאשינס ועוד.

בשיחה מספר בועז על אופיה והמיקוד של הקרן, על ההבדל בין קרן הון-סיכון רגילה לקרן תאגידית, ועל הערכים החשובים לכל "כריש" – ניסיון וצניעות.

[קרדיט צילום תמונה למעלה: ענבל מרמרי]

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify

וגם ב-Apple Podcasts

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Podcast , חדשות

פורסם בתגיות: בועז פאר , הון סיכון , יוחאי שויגר , קואלקום