בעקבות פרוייקט מכונות ההנשמה, רפאל ובאיה בוחנות הרחבת השת"פ

15 יוני, 2020

בשבוע שעבר ביקרו בחברה מנכ״ל רפאל, יואב הר-אבן, וסמנכ״ל תפעול רפאל, יואב וקסלר, ובחנו את קו הייצור המייצר את מכונות ההנשמה שהוזמנו על-ידי משרד הביטחון

בתמונה למעלה (מימין לשמאל): יואב וקסלר, יורם חלילי ויואב הר-אבן בחברת באיה בפתח-תקווה

חברת רפאל וחברת באיה זיכון טכנולוגיות (Baya-zicon Technologies) בוחנות את העמקת שיתוף הפעולה ביניהן, בעקבות הנסיון שהן צברו בפרוייקט המשותף לייצור מהיר של מכונות הנשמה לחולי קורונה. בחודש מרץ 2020 החלה באיה בייצור המוני של מכונות הנשמה בהזמנת מערכת הביטחון, במפעל הייצור של החברה בפתח תקווה.

במסגרת הפרוייקט שרפאל היתה אחראית על ניהולו, גייסה באיה את כל משאבי הייצור שלה לייצור מערכות ההנשמה הניידות של חברת פלייט-מדיקל (flight medical) מקבוצת אילקס מדיקל הבורסאית, שאותן היא מייצרת בשש השנים האחרונות.

בשבועות האחרונים ייצרה באיה מאות מכונות הנשמה במסגרת הפרוייקט. בשבוע שעבר ביקרו בחברה מנכ״ל רפאל, יואב הר-אבן, וסמנכ״ל תפעול רפאל, יואב וקסלר, ובחנו את קו הייצור שנכנס לשלב האצה נוסף, מחשש לגל חדש בהתפשטות מגיפת הקורונה. בסיום הביקור סיכמו וקסלר ומנכ"ל באיה, יורם חלילי, על כניסה לתהליך בחינה כדי להעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי החברות.

חלילי סיפר ל-Techtime שבקרוב תתקיים פגישה ברמת מנהלים על-מנת לבחון מספר דרכים להעמקת הקשר בין החברות. "סביר להניח שזה יהיה בפעילות השוטפת של רפאל ובעבודה מול בחברות בבנות שלה", אמר. חברת באיה זיכון טכנולוגיות זיכון מעסיקה כ-120 עובדים ומתמחה בייצור ציוד רפואי קריטי ומערכות צבאיות קריטיות הנמצאות בשימוש שוטף בצה"ל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית