Xilinx הכריזה על שרתי וידאו מבוססי FPGA

21 יוני, 2020

כדי שכל המשתמשים יוכלו ליהנות מחוויית וידאו זהה בזמן אמת, יש צורך לבצע הרבה מאוד קידודים של אותות הווידאו הנכנסים והיוצאים, בפרוטוקולים שונים, בקבצים שונים ובגדלי קובץ שונים

חברת Xilinx מרחיבה את פעילותה בתחום המוצרים המוגמרים, ובנוסף לכרטיסי ההאצה שהיא מוכרת, נכנס לתחום חדש עם הכרזתו של שרת קבצי וידאו מסוג חדש, המבוסס על תכנון הייחוס  Xilinx Real-Time (RT) Server. משפחת השרתים החדשה מתוכננת להתמודד עם האתגר המיוחד של ריבוי צרכנים הדורשים קבצי וידאו מרובי-קידוד (video transcoding) בזמן אמת.

הסוג הזה של התמודדות אינו חדש, אולם הופך לאחרונה קריטי לאור השימוש הנרחב בהפצת וידאו ברשת אל מגוון של משתמשי קצה, החל משירותי סטרימינג בתשלום וכלה בשיחות ועידה מרובות משתמשים, שהן גם מרובות אבזרים. הבעיה נעוצה בעובדה שכל צרכן מקושר באמצעות רשת בעלת רוחב פס שונה, מסך בגודל שונה, מאיצי וידאו שונים ותוכנות הצגה שונות.

כדי שכל המשתמשים יוכלו ליהנות מחוויית וידאו זהה בזמן אמת, יש צורך לבצע הרבה מאוד קידודים של אותות הווידאו הנכנסים והיוצאים, בפרוטוקולים שונים, בקבצים שונים ובגדלי קובץ שונים. השרת מבצע את הפעולות האלה באמצעות 6 כרטיסי האצה מסוג Alveo U30 המופיעים של בגודל של U30 ומבוססים על רכיב מיתכנת Zynq® UltraScale+ אשר מיישם את מקודדי הווידאו הנדרשים. כל אחד מהכרטיסים תומך במקודדי H.264, H.265 ומסוגל להזרים עד 16 ערוצי HD – 1080p30 בו-זמנית.

החברה הכריזה על שרת וידאו נוסף, הכולל עד 8 כרטיסי האצה מסוג  Alveo U50 הכוללים זכרון מהיר מסוג HBM2 בנפח של 8GB וממשקי תקשורת מסוג 100GbE  ו-PCI Express 4.0. השרתים זמינים הן כמוצר מוגמר והן כתכנוני ייחוס. בתוך כך הודיעה זיילנקס שחברת HPE הסמיכה את כרטיסי ההאצה Alveo U50 ו-Alveo U250 עבור הדגמים החדשים של שרתי ProLiant. השרתים הראשונים שיכללו את הכרטיסים יהיו ProLiant DL380 ו-ProLiant DL385.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: XILINX , זיילינקס