אלביט הזמינה שתי מערכות ראייה ממוחשבת מותאמות מפורסייט

5 יולי, 2020

המערכות יהיו בעלות שדה ראייה ויכולת גילוי רחבים יותר. שתי החברות חתמו על הסכם מסחרי בשנה שעברה. אלביט מתחרה בפרויקט "כרמל" לפיתוח רק"מ העתיד של צה"ל

[בתמונה למעלה: רכב הלחימה של אלביט במבט מבחוץ. צילום: משרד הביטחון]

חטיבת היבשה של אלביט מערכות (Elbit Systems) הזמינה מחברת פורסייט (Foresight) שתי גרסאות מותאמות של מערכת הראייה הממוחשבת לנהיגה אוטונומית Quadrasight של פורסייט. לפי הדרישות של אלביט, המערכות המותאמות צריכות להיות בעלות שדה סריקה רחב יותר ויכולת גילוי אובייקטים שתאפשר נהיגה אוטונומית בתנאי שטח שבהם פועלים כלי-רכב צבאיים, לרבות דרכים לא סלולות. שווי ההזמנות נאמד בעשרות אלפי דולרים. בפורסייט ציינו כי הגרסאות שיותאמו עבור אלביט עשויות לשמש גם עבור סגמנטים אחרים בתעשיית הרכב, כדוגמת כלים לוגיסטיים כבדים ומשאיות.

בין אלביט ופורסייט ישנו הסכם שיתוף פעולה מסחרי, שנחתם ביוני 2019 והתמקד במרכיב התוכנה של המערכת של פורסייט. אלביט רכשה רישיונות לעשות שימוש בתוכנת הראייה הממוחשבת של פורסייט, כלומר האלגוריתמים המבצעים את עיבוד התמונה, ולהתקינה בכלי-רכב בלתי מאוישים. בנוסף, אלביט משמשת כמשווקת הבלעדית של התוכנה בשוק הצבאי ובשוק הגנת המולדת, בארץ ובעולם.

מערכת הראייה הממוחשבת QuadSight של פורסייט מבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה. המערך הזה מיועד לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמה את אופן הראייה של העין האנושית. פורסייט דיווחה בעבר כי מבדקים שערכה העלו כי המערכת מספקת יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100% בכל תנאי מזג אוויר או תאורה.

תחום הנהיגה האוטונומית צובר תאוצה לא רק בתעשיית הרכב האזרחית, אלא גם בעולמות הצבאיים, ופורסייט סימנה את השוק הצבאי והביטחוני כשוק יעד מרכזי למערכת הראייה הממוחשבת שלה. להערכת חברת המחקר Markets&Markets, שוק הכלים היבשתיים הצבאיים הבלתי מאוישים צפוי לצמוח מ-2.7 מיליארד דולר ב-2018 ל-7 מיליארד דולר ב-2025. למעשה, ההסכם עם אלביט הוא ההסכם המסחרי הראשון שעליו חתמה פורסייט.

אלביט מפתחת רכב קרבי אוטונומי

אלביט, שמתמחה בעיקר בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים, החלה בשנים האחרונות לפתח גם פלטפורמות קרקעיות בלתי מאוישות. אחד הפרויקטים המשמעותיים והשאפתניים ביותר שבהם אלביט מעורבת בתחום זה הוא פרויקט "כרמל" של משרד
הביטחון לפיתוח רכב הקרב העתידי של צה"ל.

מטרת הפרויקט, שיצאה לדרך ב-2016, היא לפתח קונספט לחימה חדש לחלוטין, המבוסס על יכולות תפעול ותמרון אוטונומיות ואוטומטיות, בינה מלאכותית, יכולות חישה, הנעה היברידית ועוד. בפרויקט זה מתחרה אלביט ברפאל ובתעשייה האווירית, שמפתחות במקביל אבות-טיפוס משלהן.

באוגוסט 2019 חשף מפא"ת את הקונספטים שהציגו שלושת החברות הביטחוניות. ברק"מ של אלביט, שני הלוחמים מצוידים בקסדת החכמה שלה, Iron Vision, המאפשרת לרכוש מטרות, לנהוג ולנווט באמצעות כיוון המבט, ולשעבד את מערכות הנשק לקו הראייה של הצוות. הרק"מ מתפקד כתא תקיפה עצמאי בעל עוצמת אש גבוהה, הוא משמש כתחנה ברשת תקשורת המבצעת יישומי חישה מולטי-ספקטרלית והיתוך מידע, וכן כפלטפורמה להפעלת מערכות לא מאוישות חיצוניות כגון: רחפן שמצלם ומזרים אינפורמציה, או חלוץ רובוטי שמבצע משימות בפרופיל סיכון גבוה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעופה וביטחון