קומטק מבקשת להתנער מהסכם המיזוג עם גילת

12 יולי, 2020

טוענת כי משבר הקורונה גרם ל"פגיעה שלילית מהותית" המהווה עילה לביטול ההסכם. בתגובה תגיש גילת תובענה לאכיפת ההסכם או פיצויים של מאות מיליוני דולרים. "קומטק הפרה במכוון את ההסכם"

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) הודיעה הבוקר (א') כי בכוונתה להגיש תובענה נגדית כגנד חברת קומטק (Comtech) בדרישה לאכוף את הסכם המיזוג או לקבוע פיצוי כספי בסך מאות מיליוני דולרים. האיום של גילת מגיע לאחר שקומטק הגישה בימים האחרונים תובענה מתוקנת לבית המשפט הכלכלי בדלאוור, ובו היא כבר מבקשת בצורה מפורשת למדי מבית המשפט גושפנקא לסגת מהסכם המיזוג עם גילת, שנחתם בינואר 2020 והיה מצוי בשלבי אישור מתקדמים.

בהודעתה, מסרה גילת כי נודע לה שבתובענה המתוקנת מבקשת קומטק פסק דין הצהרתי נוסף שיאשר כי כתוצאה ממשבר הקורונה גילת סבלה מ"השפעה שלילית מהותית" לפי ההגדרה בהסכם המיזוג, ולפיכך קומטק אינה נדרשת להשלים את המיזוג. גילת הגיבה בחריפות ומסרה כי היא "דוחה בתוקף את כל הטענות הללו," ולהערכתה התובענה של קומטק "אינה אלא ניסיון להימנע מהתחייבותה החוזית הברורה לרכוש את גילת, וזאת בשל ביצועיה המידרדרים במהירות של קומטק עצמה".

מי מנצל את הרגולטור הרוסי?

כזכור, העילה לתובענה הראשונית שהגישה קומטק היתה שינויים שביצעה גילת בחברה-הבת ברוסיה, שלטענת קומטק עשויים היו לחבל בקבלת האישור מצד הרשות הרוסית למניעת מונופול (FSA). כעת טוענת גילת כי היתה זו רק אמתלה שחיפשה קומטק לביטול ההסכם, ולמעשה מי שחיבל בקבלת האישור ברוסיה היתה קומטק: "גילת סבורה שקומטק הפרה במכוון את התחייבויותיה על-פי הסכם המיזוג, בכך שניסתה להבטיח כי אישור ה-FAS לא יתקבל במועד, וכך קומטק לא תידרש להשלים את המיזוג".

גילת מציבה שתי אפשרויות: אכיפת המיזוג או קביעת פיצויים ניכרים שעשויים להגיע לכדי מאות מיליוני דולרים עבור גילת ובעלי המניות. לפי ההסכם, ביטולו יגרור קנס של כ-21 מיליון דולר שישולמו על ידי קומטק לבעלי המניות של גילת. ואולם, גילת דורשת פיצויים גבוהים יותר מאחר שלטענתה מהלכיה האחרונים של קומטק. ההפרות המכוונות החוזרות ונשנות של Comtech גרמו וממשיכות לגרום לנזקים כספיים משמעותיים לגילת ולבעלי מניותיה, וצפויים להסתכם במאות מיליוני דולרים אם המיזוג לא יושלם.

הקורונה פגעה בשתי החברות

ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו מכירות גילת בכ-47.7 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 62.1 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019. הרבעון הסתיים בהפסד נקי של כ-11.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-2.8 מיליון דולר אשתקד. החברה מסרה שהירידה במכירות היא תוצאה של השפעות מגיפת הקורונה, כאשר התחום שספג את הפגיעה החזקה ביותר היה תחום התקשורת במטוסי נוסעים ( Inflight Connectivity), שנפגע מהתמוטטות ענף התעופה העולמי.

החברה דיווחה שהיא מתכננת לבצע מספר פעולות שיביאו להפחתת ההוצאות, כולל פיטורי עובדים. המצב העסקי של קומטק אינו שונה: בדו"ח הרבעוני האחרון (לתקופה שבין פברואר לסוף אפריל 2020), היא דיווחה על ירידה חדה של כ-17% במכירות ל-135.1 מיליון דולר, והסבירה כי בעקבות מגפת הקורונה והמגבלות שהוטלו חוותה החברה "עיכובים משמעותיים בהזמנות וירידה במכירות". כתוצאה מכך היא נאלצה לבצע פעולות להפחתת ההוצאות, ובכלל זה צמצום של 10% בכוח האדם והפחתות שכר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , משבר הקורונה , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: גילת , קומטק