מובילאיי ו-Willer ישיקו שירות תחבורה ציבורית אוטונומית ביפן

13 יולי, 2020

ווילר היא חברת היסעים בינעירוניים. שתי החברות יחלו בנסיעות מבחן ב-2021 ולהשיק את השירות מסחרית ב-2023. השת"פ הוא חלק מהאסטרטגיה של תחבורה כשירות

חברת מובילאיי (Mobileye) הכריזה על שיתוף פעולה נוסף בתחום התחבורה הציבורית, עם חברת ההיסעים הבינעירוניים היפנית Willer Express, הפעילה גם בטאיוון ומדינות נוספות במזרח-אסיה. מובילאיי ו-ווילר יפתחו שירותי מוניות והיסעים (שאטלים) אוטונומיים לציבור הרחב ביפן ובשלב מאוחר יותר גם בטאיוון. לפי התכנון, שתי החברות יחלו בנסיעות מבחן בכבישים ציבוריים ביפן ב-2021 וישיקו את השירותים המסחריים ב-2023.

במסגרת שיתוף הפעולה, מובילאיי תספק צי של כלי-רכב המצוידים במערכות הנהיגה האוטונומית שלה, ואילו ווילר תשמש כספקית שירותי התחבורה ותהיה אחראית על הפיתוח העסקי והתאמת השירותים לכל אזור לפי צרכי האוכלוסייה.

תחבורה אוטונומית כשירות

כיום המכונית האוטונומית של מובילאיי מבוססת על עיבוד מידע המגיע מ-12 מצלמות סטנדרטיות המוצבות ברכב בכל הכיוונים. המידע הדו-מימדי המגיע מהמצלמות מעובד בשני שבבי EyeQ של החברה, אשר מייצרים ממנו מודל תלת מימדי של סביבת הרכב. מובילאיי מתכננת להוסיף לרכב שלה מערכת נוספת, המבוססת על מכ"ם וחיישני לייזר מסוג LiDAR. בסופו של דבר מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה תנהל שתי סביבות חישה ועיבוד נפרדות, המבוססות על סוגים שונים של חיישנים, אשר יגבו אחת את השנייה.

אולם המודל העיסקי של החברה הוא רחב בהרבה. כיום עיקר המכירות מגיעות ממכירות שבבים ותוכנות למערכת העזר לנהג (ADAS), וב-2019 הסתכמו מכירותיה במיליארד דולר. אולם החברה מבססת אסטרטגיה רחבה יותר סביב הקונספט של תחבורה כשירות (Mobility as a Service – MaaS), ולשם כך החלה לרקום רשת של שיתופי פעולה עם עיריות, חברות תחבורה וחברות טכנולוגיה המפתחות פתרונות של תחבורה חכמה. החברה הכריזה לפני מספר חודשים על שיתוף פעולה עם עיריית Daegu בדרום-קוריאה, העיר הרביעית בגודלה במדינה, להשקת שירותי מוניות אוטונומיות Daegu Metropolitan City, ופרויקט דומה בישראל בשיתוף וולקסוואגן וצ'מפיון מוטורס.

פיסה נוספת בפאזל הגיעה עם רכישתה של חברת Moovit הישראלית על ידי אינטל תמורת 900 מיליון דולר. הטכנולוגיה של Moovit מאפשרת למשתמשים בישראל ובעולם לתכנן את מסלול הנסיעה שלהם בהתחשב בזמינות של התחבורה הציבורית, ובפלטפורמות שימוש לפי דרישה כמו אופניים, קטנועים, מוניות ומכוניות שיתופיות. להערכת אינטל שוק המוניות האוטונומיות יגיע להיקף של כ-160 מיליארד דולר עד שנת 2030.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Willer , יפן , מובילאיי