מובילאיי החלה בנסיעות מבחן אוטונומיות בגרמניה

19 יולי, 2020

הרשויות בגרמניה העניקו למובילאיי היתר להסיע את מכוניותיה האוטונומיות בכל כבישי המדינה במהירות של עד 130 קמ"ש. נסיעות המבחן בגרמניה יחלו בימים הקרובים בעיר מינכן

חברת מובילאיי (Mobileye) קיבלה אישור מהרשויות בגרמניה לבצע בכבישי המדינה נסיעות מבחן במוכניות האוטונומיות שלה. לפי תנאי ההיתר, מובילאיי תוכל להסיע את מכוניותיה האוטונומיות בכל כבישי המדינה, לרבות בתוך הערים, בכבישים הבינעירוניים (אוטובאן) ובכבישים באזורי כפר, וכל זאת במהירות של עד 130 קילומטר ובנוכחות של נהג שיפקח על הנסיעה ממושב הנהג. החברה החלה בימים אלה נסיעות מבחן בעיר מינכן ותרחיב את נסיעותיה לערים ואזורים נוספים בהמשך. ממובילאיי נמסר כי בכוונת החברה להתחיל בנסיעות מבחן במדינות נוספות עד סוף השנה.

לדברי מובילאיי, זה אחד האישורים הראשונים הניתנים בגרמניה לנסיעות מבחן במכוניות אוטונומיות. עד כה ניתנו אישורים בגרמניה לנסיעות מבחן במתחמים סגורים. האישור ניתן על סמך המלצה של מכון המבדקים הפרטי TÜV Süd, שבחן את בטיחותם של כלי-הרכב של מובילאיי. למובילאיי יש שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הגרמנית BMW, שהחל ב-2016 וסלל את הדרך לרכישתה של מובילאיי על ידי אינטל שנה לאחר מכן. ואולם, בהודעת מובילאיי לא צוין אם מכוניות המבחן יהיו מתוצרת BMW.

תחבורה אוטונומית כשירות

כיום המכונית האוטונומית של מובילאיי מבוססת על עיבוד מידע המגיע מ-12 מצלמות סטנדרטיות המוצבות ברכב בכל הכיוונים. המידע הדו-מימדי המגיע מהמצלמות מעובד בשני שבבי EyeQ של החברה, אשר מייצרים ממנו מודל תלת מימדי של סביבת הרכב. מובילאיי מתכננת להוסיף לרכב שלה מערכת נוספת, המבוססת על מכ"ם וחיישני לייזר מסוג LiDAR. בסופו של דבר מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה תנהל שתי סביבות חישה ועיבוד נפרדות, המבוססות על סוגים שונים של חיישנים, אשר יגבו אחת את השנייה.

אולם המודל העיסקי של החברה הוא רחב בהרבה. כיום עיקר המכירות מגיעות ממכירות שבבים ותוכנות למערכת העזר לנהג (ADAS), וב-2019 הסתכמו מכירותיה במיליארד דולר. אולם החברה מבססת אסטרטגיה רחבה יותר סביב הקונספט של תחבורה כשירות (Mobility as a Service – MaaS), ולשם כך החלה לרקום רשת של שיתופי פעולה עם עיריות, חברות תחבורה וחברות טכנולוגיה המפתחות פתרונות של תחבורה חכמה. החברה הכריזה לפני מספר חודשים על שיתוף פעולה עם עיריית Daegu בדרום-קוריאה, העיר הרביעית בגודלה במדינה, להשקת שירותי מוניות אוטונומיות Daegu Metropolitan City, ופרויקט דומה בישראל בשיתוף וולקסוואגן וצ'מפיון מוטורס.

פיסה נוספת בפאזל הגיעה עם רכישתה של חברת Moovit הישראלית על ידי אינטל תמורת 900 מיליון דולר. הטכנולוגיה של Moovit מאפשרת למשתמשים בישראל ובעולם לתכנן את מסלול הנסיעה שלהם בהתחשב בזמינות של התחבורה הציבורית, ובפלטפורמות שימוש לפי דרישה כמו אופניים, קטנועים, מוניות ומכוניות שיתופיות. להערכת אינטל שוק המוניות האוטונומיות יגיע להיקף של כ-160 מיליארד דולר עד שנת 2030.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: גרמניה , מובילאיי