אפולו פאוור ואאודי יפתחו פתרונות סולאריים לכלי-רכב מקבוצת פולקסווגן

21 יולי, 2020

אפולו פאוור פיתחה יריעה סולארית גמישה, ואאודי תבחן את שילובה בכלי-רכב חשמליים והיברידיים מתוצרתה. עמידה באבני הדרך תוביל לייצור סדרתי. המניה מזנקת ב-30%

חברת אפולו פאוור (Apollo Power) מיקנעם, אשר פיתחה יריעה סולארית גמישה, הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הגרמנית אאודי (Audi AG). שתי החברות יבחנו את שילוב הטכנולוגיה של אפולו בחלקי רכב של אאודי או של חברת רכב נוספת מקבוצת פולקסווגן, שאליה משתייכת אאודי. שיתוף הפעולה נחלק למספר שלבים. בשלב ראשון תיבחן הטכנולוגיה במשך 12 חודשים, ולאחריו יחל שלב פיתוח הכולל אבני דרך, ובסיום הפיתוח יחל ייצור סדרתי של הפתרון המותאם. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בכ-30% בבורסה בתל-אביב.

לפני כשנה ביצעה אפולו פאוור סדרת ניסויים בשיתוף עם חברת BWR, שבמסגרתה הותקנה יריעה סולארית בגודל של 1.2 מ"ר על גג מכונית משפחתית מדגם קיה נירו. מטרת הניסויים היתה לבחון את תפוקת החשמל של היריעה בתרחישי נסיעה שונים בכבישים עירוניים ובין-עירוניים. שוק היריעות הסולאריות עדיין קטן למדי, אך הוא גדל בהתמדה. להערכת חברת המחקר Market Study Report, השוק יצמח ב-5 השנים הקרובות בקצב שנתי של 8.7%, ויגיע להיקף של כ-610 מיליון דולר בשנת 2024.

פתרון סולארי למשטחים לא שטוחים

חברת אפולו פאוור הוקמה בשנת 2014 על-בסיס טכנולוגיית יריעות סולאריות גמישות ונכנסה לבורסה בתל אביב בשנת 2017. היא נמצאת בשליטת וסטאר אחזקות (61%) ופעילותה מתבצעת באמצעות החברה הבת סולארפיינט, הנמצאת בשליטתה המלאה. המוצר מיועד  ליישומים בתחומי הסולאר הצף, הרכב ויישומים מנותקי-רשת. הודות לאלסטיות שלהן והמשקל הנמוך, ניתן לפרוס אותן בקלות גם על-גבי משטחים בלתי שטוחים, ועל-ידי לנצל מבנים ושטחים שלא ניתן להציב בהם פאנלים קשיחים וכבדים. החיסרון המרכזי של יריעות סולאריות גמישות נעוץ בעובדה שהנצילות שלהן עדיין נמוכה בהשוואה לפאנלים קשיחים.

ישנם בשוק סוגים שונים של יריעות סולאריות מחומרים שונים. אפולו פאוור רשמה מספר פטנטים על הטכנולוגיה שלה, אך טרם חשפה אותה במלואה, ולא את הרכב החומרים שממנו מורכבות היריעות. לדברי החברה, הנצילות של היריעות שלה הגיעה בשלב זה ל-13.6% – גבוה יחסית בהשוואה לפתרונות מתחרים – והמשקל הוא 1 ק"ג למ"ר. השימוש ביריעות גמישות מתאים במיוחד לתעשיית הרכב החשמלי וההיברידי, מאחר שמשקלן נמוך וניתן לפרוס אותן על כל פני השטח של הרכב, כמו הגג ומכסה המנוע, ולקבל מקור אנרגיה נוסף לרכב המאפשר להגדיל את טווח הנסיעה שלהן, או לחילופין לצמצם את נפח הסוללות.

כמו-כן, בזכות האלסטיות הן עמידות בפני רעידות הנסיעה. לאחרונה הגיע לארץ החלק הראשון של קו ייצור חצי-אוטומטי שהוזמן מיצרן אירופאי המתמחה בבניית קווי ייצור ומכונות לתעשיית הסולאר. להערכת החברה, זה יהיה קו הייצור הראשון מסוגו בישראל, ומתוכנן להתחיל לפעול כבר ב-2020. תפוקת הייצור שלו צפויה להגיע לעד כ-6MWp בשנה.
.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: Apollo Power , אאודי , אפולו פאואר , יריעות סולאריות , פולקסווגן