סינופסיס הכריזה על פלטפורמה לתכנון רכיבים מרובי-שבבים

28 יולי, 2020

פלטפורמת התכנון החדשה 3DIC Compiler, מיועדת לספק סביבה מלאה לתכנון מערכות מרובות פיסות סיליקון (multi-die) ב-2.5 וב-3 ממדים במארז יחיד

חברת סינופסיס (Synopsys) הכריזה על פלטפורמת התכנון החדשה 3DIC Compiler, המיועדת לספק סביבה מלאה לתכנון מערכות מרובות פיסות סיליקון (multi-die) ב-2.5 וב-3 ממדים במארז יחיד. הפלטפורמה כוללת יכולות בחינת חלופות לארכיטקטורת שבבים, תכנון, מימוש ו-signoff, אופטימיזציה של אותות, צריכת הספק ושלמות תרמית (thermal integrity) – בפתרון אחד. ג'איהונג פארק, סגן נשיא לפיתוח פלטפורמות תכנון בסמסונג, אמר ש-3DIC Compiler של סינופסיס, "מהווה מוצר המשבש את השוק. הוא מגדיר מחדש את עבודת התכנון של פתרונות מרובי פיסות סיליקון".

בשנים האחרונות הפכה אינטגרציה של פיסות סיליקון ב-2.5 וב-3 ממדים לגורם משמעותי בתעשייה, והיא דוחפת את השימוש בארכיטקטורות מארזים חדשות כמו chiplets ומערום פיסות סיליקון (stacked-die), בשילוב עם זיכרון בעל פס רחב או זמן גישה נמוך, המשולבים בתוך מארז מאוחד. ההתפתחות הזאת יצרה מצב שבו הדרישות לזיווד שבבים נעשו דומות לדרישות תכנון מעגלים משולבים, וכוללות מאות אלפי חיבורים בין פיסות סיליקון.

אומנם כלים מסורתיים לזיווד שבבים שולבו בכלים הקיימים לתכנון מעגלים משולבים, אך לעיתים רבות השילוב היה רופף. בנוסף, הכלים האלה מוגבלים ומתקשים להתמודד עם דרישות התכנון המאפיינות את ארכיטקטורות 3DIC החדשות.

שיתוף פעולה עם Ansys

ה-3DIC Compiler של סינופסיס בנוי על בסיס מודל נתונים של תכנון שבבים. הכלי מאפשר תכנון של הפרויקט, בחינת חלופות לארכיטקטורות, תכנון השבב, מימוש, ניתוח ו-sign-off – הכל בסביבה אחת. בנוסף, 3DIC Compiler מספק יכולות ויזואליזציה ייחודיות דוגמת צפייה ב-360 מעלות בתלת-מימד, cross probing וכיו"ב. סינופסיס שיתפה פעולה עם Ansys, ושילבה בפלטפורמה את RedHawk של Ansys, הכולל יכולות ניתוח מוכחות בסיליקון. האנוטציה האוטומטית לאחרו בין RedHawk לבין ה-3DIC של סינופסיס מאפשרת התלכדות הרבה יותר מהירה עם פחות איטרציות ביחס למצב שבו משתמשים בפתרונות נפרדים.

"ניתוח של צריכת הספק ושל חום בפיסת סיליקון יחידה ומבודדת כבר לא מספיק בסביבה של פיסות סיליקון מרובות. יש לנתח את המערכת המלאה ביחד", אמר ג'ון לי, סגן נשיא ומנכ"ל בחברת Ansys. "האינטגרציה שלנו עם ה-3DIC Compiler של סינופסיס, מאפשרת למתכנני שבבים לבצע אופטימיזציה טובה יותר של המערכת שלהם בהיבטי שלמות האותו, שלמות ההספק והשלמות התרמית, ולהשיג התלכדות מהירה יותר ב-sign-off".

למידע נוסף: www.synopsys.com/implementation-and-signoff/3dic-design.html 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: סינופסיס , שבבים