Smart Shooter פיתחה עמדת ירי המתבייתת אוטומטית על המטרה

29 יולי, 2020

העמדה נשלטת מרחוק באמצעות טאבלט, ועוקבת אוטומטית אחר המטרה באמצעות מערכת בקרת-אש חכמה מבוססת בינה-מלאכותית. העמדה מיועדת גם ליירוט רחפנים

חברת סמרט-שוטר (Smart Shooter) מקיבוץ יגור הכריזה על פתרון חדש, המשלב את מערכת בקרת-האש החכמה שלה על-גבי עמדת ירי הנשלטת מרחוק. הפתרון המשולב, הקרוי Smash Hooper, מאפשר לחייל המפעיל לתצפת על הזירה מעמדה מוגנת מרוחקת ולהינעל על המטרה באמצעות יחידת בקרה ושליטה בדמות טאבלט. הנעילה מפעילה את מערכת בקרת-האש החכמה, העוקבת באופן אוטומטי אחר המטרה הנעה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס AI. זווית עמדת הירי מתכווננת על המטרה והירי מתבצע אוטומטית ברגע הנכון. עמדת הירי מצוידת גם במצב ייעודי ליירוט רחפנים.

עמדת ירי נשלטת מרחוק (Remote Control Weapon Station – RCWS) הינו מעין חצובה דו-רגלית או תלת-רגלית, הנקראת בלשון צבאית גם "יחידת צידוד והגבהה", שעליה מותקן הרובה. המערכת מאפשרת לחייל לכוון ולהפעיל את הרובה מעמדה מרוחקת. בפתרון של סמרט-שוטר עמדת הירי מתאפיינת במשקל נמוך במיוחד, כ-15 ק"ג, וזאת בעוד פתרונות קיימים בשוק עשויים להגיע למשקל של 150 ק"ג ואפילו 250 ק"ג. המשקל הנמוך מאפשר לנייד ולפרוס את העמדה בקלות ובמהירות. העמדה של סמרט-שוטר מותאמת לרובי סער מסוג M4 ו-SR25.

פגיעה מהירייה הראשונה

סמרט-שוטר הוקמה על ידי שני יוצאי חטיבת הטילים של רפאל, המנכ"לית מיכל מור והטכנולוג הראשי אבשלום ארליך. החברה פיתחה את מערכת בקרת-אש בשם SMASH, הניתנת להתקנה באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. החייל מפעיל מערכת המתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית על המטרה מאפשרת לחייל לכוון הנשק ללא מאמץ, וכאשר הקנה בזווית הנכונה ההדק  משתחרר אוטומטית. החברה מתהדרת בסלוגן "פגיעה מהירייה הראשונה" (One Shot – One Hit), כאשר להערכתה המערכת משפרת באופן דרמטי את שיעור הפגיעה, אפילו של חיילי חי"ר פחות מיומנים, גם בתנאי ראות ירודים ותחת לחץ ועייפות, ומאפשרת להימנע מפגיעה בחפים מפשע.

המערכת נמצאת בשימוש הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית בעיראק ובסוריה, וגם בידי יחידות מיוחדות של צה"ל בגבול עזה. לא מכבר נבחר הפתרון של החברה לתוכנית ההגנה שגיבש משרד ההגנה האמריקאי (DoD) להתמודדות עם איום הרחפנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , ראיית מכונה , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Smart Shooter