עלייה במכירות קמטק; צופה המשך הצמיחה ב-2020

5 אוגוסט, 2020

"כאשר מייצרים מארז מרובה-שבבים לוקחים כמה רכיבים יקרים ושמים אותם ביחד - לכן הלקוחות לא חוסכים בהוצאות על בדיקות איכות". המכירות ברבעון צמחו להיקף של 37 מיליון דולר

ברבעון השני של 2020 צמחו המכירות של חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק בכ-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-37 מיליון דולר. אומנם הסכום הזה כולל 3 מיליון דולר שהם תשלומים שנדחו מהרבעון הראשון עקב משבר הקורונה, אולם החברה צופה להמשיך בתנופת צמיחה, והעניקה תחזית מכירות של 38-39 מיליון דולר לרבעון השלישי. "למרות הקורונה, שנת 2020 תהיה שנת צמיחה לקמטק", אמר המנכ"ל רפי עמית בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"חות.

התחזית נשענת על מספר מגמות בתחום תעשיית השבבים, אשר תואמות לפרופיל המוצרים של החברה. קמטק מספקת ציוד בדיקה ומדידה לשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, CMOS Image Sensors, MEMS, ו-RF. שוקי היעד המרכזיים שלה הם חברות המייצרות מארזים מתקדמים מרובי שבבים (OSAT), יצרניות חיישני צילום (CIS), ויצרניות של רכיבי RF, MEMS ורכיבי הספק.

מנוע צמיחה ארוך טווח: מארזים מרובי-שבבים

כניסת טכנולוגיית הדור החמישי לשוק מגדילה את הצורך ברכיבי RF ובחיישני צילום ומגדילה את תכולת הסיליקון של הסמארטפונים. כל אלה יוצרים ביקוש גובר למערכות הבדיקה של החברה. אולם המנוע המרכזי כיום הוא תעשיית המארזים המתקדמים, המרוכזת בעיקר באסיה. התעשייה מאמצת הקצב גובר את השילוב של מספר פרוסות סיליקון בשבב יחיד.

הדבר מאפיין את תעשיית הזיכרונות, אבל גם תעשיות אחרות. מארזים מרובי שבבים (תמונה למטה) מאפשרים להגדיל את קיבולת הסיליקון ברכיב מבלי לעבור לתהליכי יצור יקרים, ולשלב פרוסות סיליקון המיוצרות בטכנולוגיות מגוונות בתוך רכיב יחיד. המגזר הזה היה אחראי ל-50% ממכונות הבדיקה שקמטק מכרה בשנים האחרונות.

עמית: "שוק הזכרונות מעניק הזדמנות משמעותית עבורנו ומהווה משמעותי במכירות שלנו. "כעת נמצאים בהקמה מספר מפעלי ייצור זכרונות בסין ובקוריאה, ואנחנו צופים שנקבל מהם הזמנות בשנת 2021. מרכיב ה-Chiplet נמצא בגידול. הוא יהיה משמעותי עבורנו בשנים הבאות אם כי אנחנו לא יודעים עד כמה משמעותי".

מדובר בשוק המשפר את הריווחיות של קמטק, מכיוון שהוא אינו רגיש למחיר: "כאשר מייצרים מארז מרובה שבבים, לוקחים למעשה כמה רכיבים יקרים ושמים אותם ביחד. לכן הלקוחות לא חוסכים בבדיקות איכות. מדובר במחירים של כמה מאות דולרים למודול, והיצרנים רוצים להבטיח את איכותם. בנוסף, קיימים הרבה שלבים בבניית המארז המורכב, וכל אחד מהשלבים האלה בדיקה ואיתור תקלות, לכן אנחנו מאמינים שזה יהיה מרכיב חשוב מאוד במכירות".

טאיוואן וסין מובילות

בסך הכל, קמטק מסרה ברבעון יותר מ-40 מערכות בדיקה ליצרניות מארזים, במיוחד לתחום המארזים המתקדמים. סין וטאיוואן היו הטריטוריות החשובות ביותר. הנתון הבא מעורר השתאות: 95% מהמכירות של קמטק ברבעון השני היו לאסיה, ורק 5% לאירופה וארה"ב. עמית הסביר שאחד מהגורמים לכושר העמידות של החברה בפני השפעות הקורונה נעוצות בהיערכות מיוחדת במינה: "הכשרנו צוותים מקצועיים מקומיים וכעת הם יכולים להתקין ולתמוך באופן עצמאי במכונות שלנו, בכל הטריטוריות בהן אנו פועלים. בנוסף, הקמנו תשתית המאפשרת לנו לתמוך במכשירים ולבצע שדרוגים מרחוק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Camtek , מטרולוגיה , קמטק , שבבים