קורנינג ישראל הביאה את הסיב ההיברידי ל-5G

9 אוגוסט, 2020

המרכז הישראלי אחראי לפיתוח תאים סלולריים זעירים. בעקבות רעיון טכנולוגי שנהגה בו, נוצרה שותפות בין קורנינג ובין Enersys, ליצירת תשתית 5G המבוססת על סיבים היברידיים המספקים לתאים גם חשמל וגם תקשורת נתונים

בתמונה למעלה: מנהל קורנינג ישראל, נסים אטיאס. צילום: יוסי אלוני

חברת קורנינג (Corning) העולמית הכריזה על פתרון מסוג חדש המאפשר להעביר אנרגיה חשמלית אל תאים סלולריים זעירים (Small Cells) מרוחקים, באמצעות סיב אופטי היברידי הכולל גם ערוץ תקשורת נתונים וגם ערוץ אספקת מתח. מנכ"ל קורנינג ישראל, נסים אטיאס, סיפר ל-Techtime שמדובר ברעיון שנולד במרכז הפיתוח הישראלי, אשר מיושם כיום בשוק האמריקאי בשיתוף פעולה של קורנינג העולמית ביחד עם חברת Enersys, המתמחה בתחום אחסון האנרגיה.

חברת קורנינג ישראל פועלת מאירפורט סיטי ומעסיקה כ-150 עובדים. היא החלה לפעול לפני כ-10 שנים בעקבות רכישת חברת MobileAccess הישראלית בסכום שנאמד אז בכ-150-200 מיליון דולר. מובייל-אקסס פיתחה טכנולוגיית תקשורת מבוזרת המאפשרת להבטיח קישוריות אלחוטית בתוך מבנים באמצעות אנטנות מיוחדות עבור תחנות בסיס סלולריות ונקודות Wi-Fi. מרכז הפיתוח משמש כיום כזרוע הפיתוח של תאים סלולריים זעירים עבור החברה העולמית.

היתרונות של סיב נחושת-זכוכית

הרעיון של כבל היברידי, הכולל גם סיב אופטי להעברת נתונים וגם צמד חוטי נחושת להעברת אנרגיה חשמלית, אינו חדש. הוא מאפשר לספק גם כוח וגם תקשורת אל אתרים מרוחקים, בדומה לרעיון של Power Over Ethernet. אלא שהיישום אינו קל, וטווח הכבלים קצר מאוד. כאשר מדובר בפריסת רשתות הדור החמישי הבעיה נעשית קשה ביותר.

הרשתות האלה מבוססות על הפעלה של הרבה מאוד תאים סלולריים זעירים, והצורך לספק להם גישה אל חשמל ביחד עם גישה אל סיב אופטי מייקרת מאוד את המערכות ומסרבלת את תהליך הפריסה שלהן. לדברי אטיאס, במרכז הפיתוח בישראל הועלה רעיון טכנולוגי הנשמר עדיין בסוד, אשר מאפשר להגדיל את טווח העברת החשמל בכבלי הנחושת, ועל-ידי כך לסייע בפריסה קלה וזולה יותר של תשתיות הדור החמישי.

"אנחנו מכנים את הרעיון בשם Safe Power. משלוח מתח חשמלי למרחק של כמה מאות מטרים ברמת הההספק הדרושה להפעלת תא סלולרי מקומי ולמיקרו-אתרים מסוגים נוספים מעבר ל-5G. הטכנולוגיה של אספקת מתח מרחוק החלה אצלנו בישראל. הלכנו לאנרסיס וביחד ביצענו פרוייקט משותף שהביא להבשלת הרעיון. הם פיתחו אותו לכדי מוצר מלא שבו הם מספקים את מקור המתח, קורנינג העולמית את הסיב ההיברידי וקורנינג ישראל את התא הסלולרי השלם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: 5G , קורנינג