אלטק מדווחת על צמיחה במכירות ובריווחיות

13 אוגוסט, 2020

מנהלת תוכנית השקעה בתשתיות הייצור בהיקף של 800-900 אלף דולר בשנה. לאור חשיבותו המרכזית של השוק הביטחוני, המנכ"ל אלי יפה צופה שמלחמת הסחר בין סין וארה"ב תגדיל את מכירותיה בשוק האמריקאי

ברבעון השני של 2020 צמחו המכירות של חברת אלטק (Eltek) מפתח-תקווה בכ-7.2% והסתכמו בכ-8.8 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 8.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הגדילה ביותר מ-25% את הריווויות הגולמית שלה, והשיגה שיעור ריווחיות של 21.6% בהשוואה לשיעור ריווחיות של 15.3% אשתקד.

בסך הכל, בששת החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו המכירות בכ-17.9 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 16.9 מיליון דולר אשתקד. חברת אלטק נמצאת בשליטת קבוצת ניסטק. היא מייצרת מעגלים מודפסים (PCB) קשיחים וגמישים-קשיחים ומעסיקה כ-400 עובדים. החברה פועלת בעיקר בשוק הביטחוני, אשר היה אחראי למכירות בהיקף של 15.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020. השאר היה בעיקר בשוק הרפואי (9.7% מהמכירות).

לאור מרכזיות השוק הבטחוני האמריקאי במכירותיה, היא מושפעת ישירות מתהליכים גיאו-פוליטיים. לדברי המנכ"ל אלי יפה (בתמונה למעלה), "התערערות היחסים בין סין וארצות הברית מעניקה לנו הזדמנויות בשוק האמריקאי. למלחמת הסחר בין ארצות הברית וסין יש השפעה על השוק הישראלי, מכיוון שארצות הברית לוחצת על ממשלת ישראל לצמצם את קשרי הסחר עם סין. אנחנו גם חווים ירידה בפעילות של כמה מלקוחותינו בהודו, אולם זאת כתוצאה מהשפעת משבר הקורונה על האזור הזה".

רצפת הייצור בחברת אלטק בפתח-תקווה
רצפת הייצור בחברת אלטק בפתח-תקווה

מעניין לציין שככל הנראה החברה החליטה לדחות בינתיים את הרעיון לבצע גיוס הון בנסד"ק. יפה: "אנחנו מממנים את אסטרטגיית הצמיחה באמצעות תזרים המזומנים החיובי שלנו ובאמצעות מקורות פנימיים, ומתכננים להגדיל את היקף ההשקעות ברכש ציוד חדש ובהרחבת המתקנים והתשתיות שלנו במהלך השנים 2020-2021".

זאת בניגוד להערכותיו במהלך שיחת הוועידה עם אנליסטים בחודש יוני השנה, שלפיהן המשך הצמיחה צפוי להתבצע באמצעות מימון חיצוני. מכל מקום, מדיניות ההשקעות של החברה היא עקבית: בשנתיים האחרונות היא ביצעה השקעות בהיקף של 800-900 אלף דולר בשנה ברכש ציוד וטכנולוגיות, ובמחצית הראשונה של 2020 היא ביצעה השקעות בהיקף של כ-450 אלף דולר. כך שככל הנראה הכוונה להמשיך בביצוע ההשקעות בקצב הזה. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-20.4 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית