אילן חביב מונה למנהל התפעול של Texas Instruments העולמית

19 אוגוסט, 2020

זהו התפקיד השני בחשיבותו בחברה לאחר הנשיא והמנכ"ל. הגיע ל-TI בעקבות עיסקת בטרפליי וניהל את מרכז הפיתוח ברעננה. היה אחראי על תחום הרכיבים האנלוגיים בחברה

חברת Texas Instruments הודיעה אתמול על מינויו של אילן חביב לתפקיד סגן נשיא בכיר ומנהל התפעול של החברה העולמית. בתפקיד החדש אילן יהיה אחראי על ניהול כל הפעילות של טקסס אינסטרומנטס: הפעילות העסקית, המכירות, הטכנולוגיה, הייצור ותשתיות המידע. זהו התפקיד השני בחשיבותו בחברה, אחרי תפקיד היו"ר, הנשיא והמנכ"ל שאותו ממלא ריצ'רד טמפלטון.

חביב הצטרף ל-TI לפני 21 שנים בעקבות רכישת חברת Butterfly הישראלית בשנת 1999. הוא שימש במשך שלוש שנים כמנהל מרכז הפיתוח של TI ברעננה. במסגרת זאת הוביל פיתוח מוצרים כמו שבב התקשורת מרובה-התקנים WiLink, והיה ממעצבי מדינות ה-Combo בחברת טקסס אינסטרומנטס, שבמסגרתה פותחו שבבים המנהלים בו-זמנית תקשורת אלחוטית מסוגים שונים. בעקבות הצלחת צוותי הפיתוח בישראל, הוא מונה בהמשך לתפקיד מנהל תחום הפתרונות האלחוטיים בחברה.

בשנת 2014 הוא מונה למנהל חטיבת המוצרים האנלוגיים (High Performance Analog), והיה אחראי על כל האסטרטגיה האנלוגית של TI בתחום הפיתוח של מגברים, ממירי נתונים (ADC/DAC), מוצרים רפואיים ומוצרים בעלי אמינות גבוהה. בהמשך היה אחראי גם על חטיבת Analog Signal Chain המכסה את רוב הפעילות האנלוגית של החברה. טמפלטון שיבח את חביב ואמר שהוא מנהל מעורר השראה ועם הצלחות רבות. "סגנון הניהול האותנטי שלו, הדחף לשיפור מתמיד והרצון לנצח, הפכו את טקסס אינסטרומנטס לחברה חזקה יותר".

חברת טקסס אינסטרומנטס היא מיצרניות השבבים העצמאיות הגדולות בעולם. בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-14.4 מיליארד דולר. ברבעון השני של 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-3.24 מיליארד דולר – ירידה של 12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה הסבירה את הירידה במשבר בתעשיית הרכב העולמית שנגרם על-ידי נגיף הקורונה. כיום החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 127.6 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Texas Instruments , TI , חביב , טקסס אינסטרומנטס