ברזיל: רחפני מזון מהיר עם המצנח של פארא-זירו קיבלו היתר טיסה

3 ספטמבר, 2020

חברת הרחפנים הברזילאית ספידבירד קיבלה היתר לבצע פיילוט, בשיתוף אפליקציית המזון ifood, בשימוש ברחפנים לצורך משלוחי אוכל. מערכת הבטיחות של פארא-זירו הישראלית מבטיחה נחיתה רכה במקרה של תקלה או התנגשות

חברת Speedbird Aero מברזיל, המפעילה שירותי משלוחים באמצעות רחפנים, קיבלה היתר מרשות התעופה של ברזיל (ANAC) להפעיל רחפני משלוחים בשני מסלולים ניסיוניים, וזאת כחלק מפיילוט עם אפליקציית משלוחי המזון הברזילאית הפופולארית ifood, שמאפשרת להזמין אוכל מיותר מ-100 אלף מסעדות ברחבי המדינה.

הרחפנים של ספידבירד מצוידים במערכת הבטיחות של חברת Para-Zero הישראלית, הכוללת מצנח ומערכת בקרה, על מנת להבטיח את נחיתתו הבטוחה של הרחפן על הקרקע במקרים של אובדן שליטה, תקלה או התנגשות. במסגרת תהליך האישור, שנמשך כשנה, ערכה רשות התעופה הברזילאית מבדקים שנועדו להבטיח את הבטיחות של הפעלת רחפני ספידבירד באזורים אורבניים צפופים. הפיילוט צפוי להתחיל בחודש דצמבר הקרוב. 

במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן, ifood וספידבירד מתכוונות להפעיל מערך שליחויות היברידי, המשלב רחפנים ושליחים על אופנועים, אופניים וקטנועים. המסלולים שבהם ינועו הרחפנים יקשרו בין מרכז קניות בסאו-פאולו, שבו ריכוז גדול של מסעדות, לבין סניפים של ifood, שמהם יוצאים השליחים לבית הלקוח. אחד המסלולים אורכו כקילומטר וחצי והרחפנים יטוסו בו מעבר לקו הראייה של המפעיל.

גם בארצות הברית זכו לקוחות של פארא-זירו להיתרי טיסה מצד רשות התעופה הפדראלית (FAA): חברת אירובוטיקס הישראלית קבלה היתר להטיס רחפנים אוטונומיים, הנשלטים מרחוק, גם מעבר לקו הראייה של המפעיל, ו-Hensel Phelps, אחת מחברות הבנייה הגדולות בארצות הברית, קיבלה היתר להטיס רחפנים מעל קהל אנשים, כחלק מהשימוש שהיא עושה ברחפנים מעל אתרי בנייה בשעות העבודה.

לפתוח את השמיים עבור מפעילים מסחריים

פקחי תעופה בודקים את הרחפן של ספידבירד

המערכת של פארא-זירו כוללת שני מרכיבים עיקריים: מערכת בקרה אוטונומית היודעת לזהות מקרי חירום שבהם הרחפן מאבד שליטה, אם בשל תקלה, התנגשות או תנאי מזג אוויר, או חורג מהאזור המותר לטיסה. במקרה כזה, המערכת לוקחת פיקוד על הרחפן ומשביתה את מנוע הרוטור המסובב את להבי הרחפן, וזאת כדי למנוע פגיעה מסוכנת בכבלי חשמל או באנשים על הקרקע. לאחר מכן, המערכת מפעילה את המצנח, אשר מאפשר נחיתה איטית ומבוקרת על הקרקע, שגם עשויה למנוע נזק הרסני לרחפן עצמו.

אין זו מערכת הבטיחות היחידה בשוק לרחפנים הכוללת מצנח. עם זאת, בפארא-זירו מדגישים כי בניגוד למערכות אחרות, המערכת שלהם מסוגלת להבטיח את נחיתתו בשלום גם של רחפן המרחף בגבהים נמוכים מעל 2 מטר, וגם לתת מענה לכלים כבדים יותר, במשקל של עד 330 קילוגרם, שמרחפים בגובה של מעל 10 מטר.

פארא-זירו הוקמה ב-2012 על ידי המנכ"ל תא”ל (במיל.) עדן אטיאס, לשעבר טייס ומפקד טייסת בחיל האוויר, אמיר צליח, שמשמש כמדען הראשי של החברה ואורן אבירם שמשמש כסמנכ”ל השיווק של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה , רחפנים

פורסם בתגיות: speedbird , ברזיל , פארא-זירו