ג'נגו פיתחה ממשק מגע – ללא מגע

13 ספטמבר, 2020

התוכנה מאפשרת להמיר ממשק מגע, כמו בקופת תשלום אוטומטית או כספומט, לממשק המופעל בפקודות קוליות ומחוות ידיים מרוחקות, ללא צורך בשינוי קוד. "הקורונה היתה הטריגר לפיתוח המוצר"

חברת ג'נגו (Jungo Connectivity) מנתניה השיקה תוכנת AI חדשה, המאפשרת להפוך ממשקים המופעלים במגע לממשקים הנשלטים על ידי המשתמש באמצעות פקודות קוליות ומחוות ידיים מרוחקות בלבד, כלומר ללא מגע. התוכנה מבוססת על אלגוריתמים של עיבוד תמונה, המנתחים את תנועת הידיים והעיניים של המשתמש, הנקלטים במצלמת HD פשוטה. על רקע משבר הקורונה והצורך לשמור על היגיינה, בג'נגו מייעדים את התוכנה כדי "לנטרל" את הצורך במגע בממשקי המגע הרבים המצויים במרחב הציבורי, כמו כספומטים, מכונות תשלום ומסכי מגע במשרדים ובמפעלים.

כיום, פועלת ג'נגו בעיקר בעולם האוטומוטיב. מוצר הדגל שלה, תוכנת Co-Driver, יודעת לזהות אם הנהג נרדם, מוסח-דעת, לא-חגור ועוד, על סמך ניתוח ויזואלי של זוויות הראש והגוף, כיוון המבט וקצב מצמוץ העיניים. בשיחה עם Techtime הסביר מנכ"ל החברה, אופיר הרבסט, כי המוצר החדש מתבסס על אותה טכנולוגיה.

"התוכנה החדשה נשענת על הטכנולוגיות שפיתחנו לתחום הרכב, אך היא פותחת עבורנו עולם חדש של יישומים מחוץ לעולם הרכב. אין ספק שהקורונה היתה הטריגר לפיתוח, כדי לספק פתרון חלופי למסכי המגע במרחב הציבורי, שאינם סטריליים."

הקורונה תדחוף את השוק?

היתרון של התוכנה של ג'נגו, שנקראת MagiaTouch, הוא בכך שהיא ניתנת להטמעה ביישומי מגע קיימים, ללא צורך בשינוי קוד או החלפת עיצוב הממשק, אלא רק בהתקנה של מצלמת HD פשוטה ומיקרופון. התוכנה מנתחת את תנועות הידיים של המשתמש ומתרגמת זאת לפקודות על גבי המסך כאילו הוא מזיז עכבר או לוחץ על מקשי מקלדת.

הרבסט מגלה כי ג'נגו כבר עורכת פיילוט עם יצרנית של קופות תשלום אוטומטיות. "חברות שמייצרות קופות תשלום אוטומטיות נקלעו לבעיה במציאות הנוכחית. התוכנה שלנו מאפשרת להמשיך להשתמש במכונות הללו, אך להימנע מלחיצה עם האצבע".

שוק ממשקי שליטה באמצעות מחוות גוף מנסה להתרומם כבר מספר שנים, בעיקר בתחום הרכב שבו ישנו צורך בטיחותי בשליטה במערכות המידע והבידור ללא צורך במגע. עם זאת, בתחום האלקטרוניקה הצרכנית והבית החכם ניסיונות להחדיר טכנולוגיות מעין אלה עדיין לא צלח. ייתכן כי כעת, לאור הצורך בשמירה על היגיינה במרחב הציבורי, תחום זה יזכה לדחיפה משמעותית. ואמנם, על פי תחזית עדכנית של חברת המחקר Research & Markets, שוק ממשקי ההפעלה ללא מגע צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 17.6% ולהגיע ל-15.3 מיליארד דולר עד 2025.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , משבר הקורונה

פורסם בתגיות: אופיר הרבסט , ג'נגו