DSPG בחרה במעבד של סינפוסיס לשבב העיבוד הקולי החדש

14 ספטמבר, 2020

מעבדי EM5D/EM7D של סינופסיס מבוססים על ערכת הפקודות ARCv2DSP, אשר מהווה גירסה מיוחדת של ארכיטקטורת ARCv2 RISC, הכוללת גם 100 פקודות DSP ייעודיות

חברת DSP Group מהרצליה ביססה את שבב העיבוד הקולי החדש שלה, DBMC2-TWS על הקניין הרוחני של סינופסיס למעבד DSP מדגם DesignWare ARC EM5D. השבב מיועד לשימוש באוזניות סטריאו אלחוטיות (True Wireless Stereo – TWS). הוא אחראי על הרצת האלגוריתמים לעיבוד קול, ביטול רעשים אקטיבי (Active Noise Cancellation) ויצירת משוב לאלגוריתמי העיבוד בהתאם למודעות לסביבה ואיפיון מיקום האוזן (Adaptive Processing).

השבב מבוסס על טכנולוגיות של DSPG ביחד עם טכנולוגיות של חברת SoundChip השווייצרית שנרכשה על-ידי DSPG ביוני 2020 תמורת כ-20.5 מיליון דולר. סאונד-צ'יפ פיתחה תוכנת ביטול רעשים אקטיבית וטכנולוגיית סטריאו באיכות גבוהה (True Wireless Stereo) עבור אוזניות אלחוטיות. חברת DSP פיתחה את משפחת שבבי SmartVoice לביטול אקטיבי של רעשים (ANC). הם מבצעים סינון רעשים, ביטול הד חוזר והפרדת הקול מרעשי הרקע, כדי לשפר את הביצועים של אוזניות, רמקולים חכמים וממשקים קוליים במחשבים, באבזרים ניידים ובאבזרים לבישים.

סינופסיס מסרה ש-DSPG גם השתמשה בערכת הפיתוח DesignWare ARC MetaWare כדי לפתח את השבב. מעבדי EM5D/EM7D של סינופסיס מבוססים על ערכת הפקודות ARCv2DSP, אשר מהווה גירסה מיוחדת של ארכיטקטורת ARCv2 RISC, הכוללת גם 100 פקודות DSP ייעודיות. התכנון תופס 0.03 ממ"ר בלבד משטח השבב. ערכת הפיתוח ARC MetaWare כוללת ספריית תוכנות עם יישומי DSP וקומפיילר C/C++.

שבבי העיבוד הקולי הם תחום צומח בחברת DSPG. בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-117.4 מיליון דולר, כמעט כמו בשנת 2018. אולם המכירות במגזר השבבים לעיבוד קולי צמחו בכ-78% והסתכמו בכ-19.3 מיליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני