מובילאיי תבצע מיפוי אוטומטי של איחוד האמירויות

23 ספטמבר, 2020

חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד AHG לביצוע תוכנית בת ארבעה שלבים להבאת רכב אוטונומי למדינה: התוכנית תתחיל במיפוי מפורט של הדרכים והערים, ותגיע לשיאה ב-2023 עם השקת שירות ניידות לפי דרישה המבוסס על רכב אוטונומי

בתמונה למעלה: פרופ' אמנון שעשוע (מימין) ויו"ר קבוצת AHG, קמאל אחמד אל-הבטור

חברת מובילאיי חתמה על מיזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Al Habtoor Group מאיחוד האמירויות להבאת טכנולוגיית המיפוי העצמית במערכות ADAS וטכנולוגית הנהיגה האוטונומית שלה אל איחוד האמירויות. בשלב הראשון שתי החברות מתכננות לצייד כלי-רכב בטכנולוגיה של מובילאיי המאפשרת להם למפות את המדינה תוך כדי נסיעה, ובהמשך לבנות תשתית שתאפשר להן לספק שירותי ניידות כשירות (Mobility-as-a-Service). "היום אנחנו מביאים אל איחוד האמירויות את טכנולוגיית הבינה המלאכותית הישראלית הטובה ביותר", אמר יו"ר קבוצת AHG, קמאל אחמד אל-הבטור.

נשיא ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, שזהו הסכם היסטורי המעניק הזדמנות לבצע שינוי מהפכני בערים במדינה ולקדם את העיר החכמה. שיתוף הפעולה כולל ארבעה מרכיבים מרכזיים: בתחילת 2021 מתכננת AHG להתקין מערכות למניעת תאונות מסוג Mobileye 8 Connect, אשר יאספו מידע על הדרכים ועל התשתיות העירוניות. מאוחר יותר ב-2021, כלי רכב אוטונומיים של מובילאיי צפויים לבצע מבחני נהיגה ראשונים באבו-דאבי, כשהן נשענות על המפות שנוצרו בשלב הראשון של הפרוייקט.

שתי החברות מעוניינות להתחיל במבחני מתן שירותי ניידות כשירות החל משנת 2022. הם יופעלו על-ידי AHG ויקבלו ממובילאיי תמיכה טכנית וסיוע בתשתית ובשירותי משרד אחורי. השלב האחרון של התוכנית צפוי להתחיל בשנת 2023: בהתבסס על כל המידע שניצבר עד לשלב הזה, שתי החברות מעוניינות להתחיל באספקת שירות ניידות כשירות באמצעות רכב אוטונומי, אשר יופעל על-ידי שתיהן ויתבסס הטכנולוגיות של מובילאיי.

קבוצת AHG היא אחד מהתאגידים המסחריים הגדולים באיחוד האמירויות. היא הוקמה בשנת 1970 על-ידי קמאל אחמד אל-הבטור ופעילה במספר מגזרים שונים: היא מנהלת 14 בתי מלון מפוארים במזרח התיכון ובאירופה, משווקת מכוניות נוסעים כמו מיצובישי ומכוניות פאר כמו בנטלי במזרח התיכון ובאירופה, מנהלת חברת השכרת רכב, מרמת הרכב הפרטי ועד לרמת משאיות ואוטובסים, וחברת נדל"ן ובנייה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: איחוד האמירויות , מובילאיי