אלקטריאון חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Eurovia

6 אוקטובר, 2020

יורוביה נמצאת בבעלות תאגיד VINCI ונחשבת לאחת מחברות בניית הכבישים הגדולות בעולם. שתי החברות יקדמו פרוייקטים לבניית כבישים חשמליים אלחוטיים בגרמניה, בצרפת ובבלגיה

בתמונה למעלה: התקנת הכביש החשמלי של אלקטריאון בגוטלנד, שבדיה

חברת אלקטריאון הישראלית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת יורוביה (Eurovia) הנמצאת בבעלות תאגיד VINCI, שבמסגרתו הן יקדמו פרוייקטים לבניית כבישים חשמליים בגרמניה, בצרפת ובבלגיה. שתי חברות בנות של VINCI, יורוביה ואומקסום, מספקות שירותים לאלקטריאון במסגרת פרויקט הדגמה בגרמניה המתבצע עם חברת EnBW, שהיא אחת מחברות האנרגיה הגדולות באירופה. יורוביה נחשבת לאחת מקבלניות בניית הכבישים הגדולות בעולם. היא פעילה ב-15 מדינות בעולם ומעסיקה 44,000 עובדים. בשנת 2019 הסתכמו הכנסותיה בכ-10 מיליארד אירו.

ההסכם יסייע לאלקטריאון לבסס פעילות גם בצרפת ובבלגיה, יחזק את יכולות הביצוע שלה ומקדם את שלב המסחור המלא של הטכנולוגיה. במסגרת ההסכם יורוביה תשלב את הטכנולוגיה של אלקטריאון כחלק ממגוון מוצריה ותתמוך בבנייה, תכנון ותחזוקת הכבישים החשמליים החכמים. אלקטריאון תספק את הטכנולוגיה הכוללת התקנה, הפעלה ותחזוקה ובניתוח וזיהוי הזדמנויות עסקיות. מנכ"ל אלקטריאון, אורן עזר, אמר שהעבודה עם חברה בסדר גודל של יורוביה, "תספק לממשלות ולשותפים אפשריים אחרים, את הביטחון הדרוש  לקידום פתרון הכביש החשמלי החכם".

חברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) מבית ינאי פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

החברה דיווחה במרץ האחרון על  השלמת אינטגרציה מלאה של המערכת בכביש ציבורי באי גוטלנד בשבדיה וביצעה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינמית וסטטית של משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטים פרי פיתוחה. לאחרונה היא דיווחה על תחילת פיילוט ישראלי בשיתוף עם חברת דן ועיריית תל אביב-יפו: סלילת כביש חכם עם תשתית להטענת אוטובוסים חשמליים על מקטע באורך של 2 ק"מ שמתוכו קטע הכביש החשמלי יהיה כ-600 מטר ויקשר בין תחנת הרכבת לבין אוניברסיטת תל אביב. אלקטריאון נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-2.7 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Electreon , אלקטריאון , כביש חשמלי , רכב חשמלי