בירד השיקה מערכת ניהול משימה הוליסטית

8 אוקטובר, 2020

המערכת יודעת לאסוף מודיעין ממערכות אוויריות, יבשתיות וימיות כאחד, ולתכנן משימות באמצעות AI. בירד תשמש כעת גם כאינטגרטורית ותשתף פעולה עם מספנות ישראל, קונטרופ, הנסולדט ועוד. "הפיתוח נבע מתוך דרישת הלקוחות"

חברת בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystems) מהרצליה השיקה מערכת איסוף מודיעין וניהול משימה חדשה, הוליסטית, המאפשרת לאחד מידע ממערכות אוויריות, ימיות וקרקעיות, ולתכנן משימות על סמך מודיעין רב-שכבתי ממקורות רבים יותר. עד כה, התבססה המערכת של החברה בעיקר על מידע שהתקבל ממטוסים שהיא הכשירה במיוחד לצורך משימות סיור ותצפית, וכעת תוכל להתממשק עם מכ"מים קרקעיים ומצלמות אבטחה, מל"טים ורחפנים, ספינות וכלי-רכב.

מלבד השדרוג הטכנולוגי, פתיחת מערכת השו"ב למערכות מגוונות יותר מהווה בסיס להרחבה משמעותית של פעילות החברה כאינטגרטורית ביטחונית בפרויקטים של הגנת גבולות ופיקוח על המרחב הימי מפני תופעות כמו הברחות, גניבת נפט ודיג בלתי-חוקי, הנפוצות בעיקר באפריקה, מזרח-אסיה ודרום-אמריקה. כאינטגרטורית תבצע בירד פריסה של מערכות קרקעיות ותשתף פעולה, בין היתר, עם מספנות ישראל, יצרנית המטע"דים קונטרופ (Controp), יצרנית המכ"מים הגרמנית Hensoldt, ויצרניות מל"טים ורחפנים. כדי לתכלל את המשימות, בירד גם תקים מפקדות מרכזיות, אשר יפעלו מסביב לשעון ויהיו מצוידות בכלי ניתוח ותכנון מבוססי בינה מלאכותית שהחברה פיתחה.

בשיחה עם Techtime הסביר סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של החברה, שאול מזור, כי הגישה ההוליסטית נבעה מהצרכים המבצעיים של לקוחות החברה. "עלתה דרישה מצד הלקוחות שלנו להרחיב את יכולות תכנון וניהול המשימה מעבר למטוסי הסיור, שלא כל לקוח מעוניין להצטייד בהם בשלב ראשון. רצינו לספק מערך מלא יותר של פתרונות בעולמות הסיור הימי והיבשתי, כדי לתת מענה לצרכים מבצעיים מגוונים יותר. למעשה, המערכת מאפשרת ללקוח השתמש בכל הנכסים הקיימים שלו וגם לתפור חבילת פתרונות גמישה יותר המותאמת לצרכיו ולתקציב שלו."

שפה משותפת בין מערכות

הפתרון החדש של בירד משתלב עם גישה חדשה בעולמות הביטחוניים והצבאיים, הדוגלת בארכיטקטורות תקשורת פתוחות המאפשרות שיתוף בין מערכות אוויריות, יבשתיות וימיות. מזור: "ישנו מאמץ לגשר בין 'איים' של מידע, שאינם מתקשרים זה עם זה, מה שפוגע בהבנה המרחבית ותכנון המשימה. המטרה היא לייצר מערך מלא שיכול לתקשר ולשתף את כל המידע. אנחנו פותרים את ההפרדה בין 'האיים' באמצעות אינטגרציה של כל המערכות השונות של הלקוח על-גבי אותה מערכת שו"ב, שיודעת להרכיב ולחבר ולבנות תמונה אחודה. זהו אתגר טכנולוגי לא פשוט, מאחר שצריך לדעת לחבר בין פרוטוקולים ופורמטים שונים ומערכות מיושנות שלא תמיד יודעות לתקשר עם המפקדה."

כדי לאפשר את שיתוף המידע, בירד תצייד את המערכות השונות של כל לקוח במערכת ניהול משימה מתקדמת שיקנו להן קישוריות בזמן אמת עם המפקדה המרכזית. "זה מאפשר ללקוח לבצע אינטגרציה של כל היכולות שלו ולקבל תמונת מודיעין מאוחדת ותיאום רב יותר במשימה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , שאול מזור