מהו המחיר האמיתי של בעיות במערך הצב"ד?

13 אוקטובר, 2020

בסקר שביצעה Dimensional Research עבור קיסייט התברר שתקלות בציוד בדיקה וקשיים בהכנת ותיכנות מערך הבדיקה, גורמים לנזקים כבדים, כולל עיכובים בזמן היציאה לשוק ואפילו החזרת מוצרים

מחקר חדש שבוצע על-ידי חברת Dimensional Research עבור קיסייט טכנולוגיות (Keysight Technologies), ניסה להעריך את המחיר שמשלמות חברות העוסקות בפיתוח מוצרים אלקטרוניים עקב קשיים בהתקנת צב"ד ותחזוקה לקויה שלו. המחקר התבצע באמצעות סקר שהתקיים בקרב 305 מהנדסי מו"פ מארגוני פיתוח בינלאומיים. הממצאים היו מפתיעים: 98% מהמשתתפים דיווחו על עיכובים בכיול, הכנת הצב"ד לעבודה, שימוש לא נכון בציוד או תקלות בציוד.

כ-97% מהמשתתפים דיווחו שהעיכובים פגעו ישירות בהכנסות לארגונים, כאשר 53% דיווחו על נזקים בהיקף של 100 אלף דולר לכול יום עבודה שהתבזבז. יותר ממחצית המהנדסים (59%) דיווחו על 6 או יותר תקלות בחודש שדרשו פנייה לתמיכה טכנית של מומחים חיצוניים. "חברות אלקטרוניקה נמצאות תחת לחץ מתמיד לקצר את זמני הפיתוח של מוצרים חדשים", אמר נשיא Keysight Global Services, ג'ון פייג'. "הן לא יכולות להרשות לעצמן להמתין ימים ולעתים שבועות כדי לפתור סוגיות הנוגעות לצב"ד שלהן".

עוד עולה מהמחקר כי בעיות הנוגעות לציוד הבדיקה גרמו לעיכובים בפרוייקט הפיתוח (97% מהנשאלים): בכ-63% מהתקלות היה צורך לבצע תיקון של הציוד, 56% מהתקלות היו קשורות לקונפיגורציה לא נכונה של הצב"ד וכ-50% היו תוצאה של בעיות כיול. התוצאה היתה נזקים כלכליים: 53% מהמשתתפים בסקר העריכו שהתקלות גרמו  לנזקים של יותר מ-100 אלף דולר ליום. ב-12% מהמקרים הנזקים הגיעו לעלות כוללת של יותר מחצי מיליון דולר ביום.

מהסקר מסתמן שמדובר בבעייה כרונית: כ-95% מהמשתתפים בסקר פותחים לפחות קריאת שירות אחת בחודש אצל ספקיות הצב"ד שלהם. כ-59% התמודדו עם 6 בחודש שהצריכו תמיכה טכנית ו-13% התמודדו עם כ-20 תקלות מהסוג הזה, מדי חודש. קיסייט דיווחה שממצאי הסקר תואמים להערכה המוקדמת שלה, שבעקבותיה היא פתחה את שירות התמיכה KeysightCare.

לקריאת המחקר: Keysight Test Equipment Report

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: KEYSIGHT , צב"ד , קיסייט