פולקסווגן בחרה בפלטפורמת בקרת ההספק של NXP

22 אוקטובר, 2020

מערכת ניהול הספק הסוללה, BMS, תהיה חלק בלתי נפרד מפלטפורמת הרכב החשמלי המודולרית MEB. בשלב הראשון היא תותקן בכל 75 המכוניות מסדרה ID, ובהמשך בכל המכוניות מבוססות MEB שייוצרו על-ידי כל קבוצת פולקסווגן

פולקסווגן אימצה את פלטפורמת ניהול הסוללה (BMS – Battery Management System) של NXP עבור פלטפורמת הרכב החשמלי המודולרית שלה, MEB – Modular Electric-drive Matrix. כך הודיעו שתי החברות במהלך כנס המפתחים המקוון NXP Connects שהתקיים השבוע. הפלטפורמה תשמש בסיס למערך גדול של מכוניות. מנהל הפיתוח של מערכות ההספק הגבוה בתחום הרכב החשמלי בפולקסווגן, ד"ר הולגר מנץ, אמר שעד לשנת 2029 יושקו 75 דגמים של מכוניות חשמליות במסגרת סדרה ID.

מדובר בפרוייקט ענק שבו פולקסווגן משקיעה כ-30 מיליארד דולר ומתכננת לייצר כ-22 מיליון מכוניות אשר ישווקו בעיקר בארה"ב, באירופה ובסין. מנכ"ל NXP, קורט סיברס, אמר שמדובר בזכיית תכנון גדולה בהרבה: "מעבר לסדרת ID, מערכת הניהול שלנו תותקן בכל המכוניות החדשות של כל החברות מקבוצת פולקסווגן, אשר ייצרו מכוניות המבוססות על פלטפורמת MEB".

כמה קילומטרים שווה mV בודד?

מנץ: "היכולת לשלב את הביצועים והבטיחות של מערכת BMS אחת בכל הדגמים, מקילה על ייצור רכב חשמלי בעל ביצועים אופטימליים וחיי סוללה ארוכים". לדבריו, מערכת הניהול של NXP אחראית לכך שכל מאות הסוללות המרכיבות את מערך האנרגיה של המכונית, ייטענו וייפרקו ביחד ובתיאום מלא, ועל-ידי כך יתקבלו ביצועים אופטימליים ממאגר האנרגיה של הרכב. לדבריו, "ירידה של 1mV בלבד בדיוק הבקרה, מקטינה את טווח הנסיעה בכמה עשרות קילומטרים".

במהלך הארוע הוא הסביר שמערכת הבקרה כוללת רכיבי בקרת הספק, רשת תקשורת פנימית, מעבד ובקרי סוללה לכל אחד מתאי האנרגיה הפנימיים. "כל המרכיבים האלה הם מתוצרת NXP". סדרה ID החדשה כוללת מכוניות בעלות הספק של 58kWh, 45kWh ו-77kWh. הסוללה הבינונית מעניקה לרכב טווח נסיעה של 260 מייל בטעינה יחידה (הנמשכת 30 דקות במתכונת של טעינה מהירה בזרם ישר) והסוללה הגדולה מעניקה טווח נסיעה של 340 מייל בטעינה יחידה.

המרכב של מכונית מיני חשמלית המבוסס על פלטפורמת MEB
המרכב של מכונית מיני חשמלית המבוסס על פלטפורמת MEB

עד היום הוציאה פולקסווגן לשוק רק את הדגם MEB.3, וכעת היא נערכת להוצאת הדגם השני, ID.4. חברת NXP מסרה שלהערכתה 16 מתוך 20 יצרני הרכב הגדולים בעולם מתכננים כלי-רכב חשמליים באמצעות מערכת ניהול ההספק שלה.

חברת NXP מיוצגת בישראל על-ידי חברת טלסיס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: NXP , פולקסווגן , רכב חשמלי