TechSee גייסה 30 מיליון דולר לממשק וירטואלי המסייע בהתקנת מוצרים אלקטרוניים

28 אוקטובר, 2020

פיתחה פתרון מבוסס מציאות רבודה בסמארטפון, המדריך את המשתמש בהכרת והתקנת ציוד אלקטרוני. מיועד לשימוש בידי מייקרים, טכנאי שירות וגופי תמיכה טכנית

חברת TechSee התל אביבית פיתחה טכנולוגיית ממשק משתמש ייחודית בשם Visual Assistance, המייצרת גישה חדשה אל תהליך ההיכרות וההתקנה של ציוד אלקטרוני. הפתרון מיועד לשימוש בידי מייקרים, טכנאי שירות וחברות המטמיעות ציוד אלקטרוני חדש מכל הסוגים. השבוע החברה דיווחה על גיוס הון בהיקף של 30 מיליון דולר בהובלת OurCrowd, Salesforce Ventures ו-TELUS Ventures. מאז הקמתה בשנת 2015 החברה גייסה 54 מיליון דולר.

החברה פיתחה פתרון המשתמש במצלמה של הסמארטפון כדי להעניק סיוע בזמן אמת בכל התהליך של קבלת ציוד אלקטרוני, פיתחת האריזה, היכרות וחיבור והפעלת הציוד. הטכנולוגיה של החברה אינה דורשת הורדת אפליקציה ונעשית בצורה מקוונת. היא מבוססת על בסיס נתונים הכולל מידע ממודל של המוצר ועל תוכנת בינה מלאכותית המנתחת את המידע המגיע מהמצלמה, ועל אלגוריתם מציאות רבודה (AR – Augmented Reality) המשתיל את המידע הדיגיטלי על צג הסמארטפון, אשר מצלם את המוצר.

החזון: ביטול מדריך המשתמש

מנכ"ל TechSee, איתן כהן, אמר שבעידן מגיפת הקורונה עולה הצורך במתן שירותי תמיכה מרחוק למוצרים טכנולוגיים. "המערכת שלנו מאפשרת לגשר על הפער ולאפשר ללקוחות לקבל תמיכה טכנית מרחוק באמצעות מציאות רבודה. החזון שלנו הוא שנוכל להיפרד לחלוטין ממדריך המשתמש (user manual) ולהחליף אותו בתמיכה דינמית המבוססת על סייען AR". לחברה כבר יש שיתופי פעולה עם מספר ספקיות שירותים. לאחרונה היא הכריזה על שיתוף פעולה עם ורייזון בהבאת סייעני AR ללקוחותיה.

במקביל, היא כבר מספקת פתרונות בתשלום לענקיות תעשייה כמו וודאפון, אורנג', אקסנצ'ר, היטאצ'י ועוד. הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה בא לידי ביטוי בנתונים של יוטיוב: היא דיווחה על צמיחה של 57% בשנה במספר הצפיות בסרטוני פתיחת והתקנת מוצרים טכנולוגיים (Unboxing), ליותר ממיליארד צפיות, ועל צמיחה של 50% במספר הסרטונים המועלים לאתר. סקר שוק שבוצע על-ידי גוגל, מגלה שכ-20% מהלקוחות שרכשו מוצר אלקטרוני – צפו לאחר מכן בסרטון Unboxing ביוטיוב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון

פורסם בתגיות: TechSee , מציאות רבודה