פיילוט נוסף לאלקטריאון בכביש אגרה באיטליה

8 נובמבר, 2020

תשתף פעולה עם חברת ברבמי, המפעילה כביש אגרה המחבר בין ברשיה למילאנו. החברות יסללו מקטע של קילומטר לבחינת שילוב הטכנולוגיה בכביש אגרה. "פוטנציאל אסטרטגי לקידום העסקי באירופה."

חברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) תחל בפרויקט פיילוט ראשון באיטליה, בשיתוף חברת ברבמי (A.p.S Brebemi) המפעילה כבישי אגרה באיטליה. שתי החברות חתמו על מזכר הבנות ביניהן בתחילת השנה ובסוף חודש אוקטובר הוא נכנס לתוקף, כך הודיעה הבוקר אלקטריאון לבורסה. זהו שיתוף הפעולה הראשון של החברה עם מפעילת כבישי אגרה. ומאלקטריאון נמסר כי ההתקשרות עם ברבמי הינה בעלת פוטנציאל אסטרטגי. "שיתוף הפעולה עשוי לקדם את המשך החדירה של מערכת הכביש החשמלי האלחוטי לשוק האירופאי והבינלאומי."

ברבמי מפעילה את כביש האגרה A35 באיטליה, המחבר בין הערים ברשיה ומילאנו בחבל לומברדי. שתי החברות יבצעו פיילוט משותף שבו יסללו את הכביש החשמלי האלחוטי של אלקטריאון על-גבי מקטע כביש באורך של קילומטר הצמוד לכביש האגרה A35. הפיילוט צפוי להימשך כשלוש שנים ומטרתו תהיה לבחון את יישום הטכנולוגיה בהקשר של כבישי אגרה. באלקטריאון מקווים כי הצלחת הפיילוט תוביל לבחירת כביש האגרה A35 ככביש האגרה הראשון באיטליה להתקנת מערכת הכביש החשמלי האלחוטי.

לאחרונה נרכשה השליטה בברבמי על-ידי חברת התשתיות SAU Aleatica, שבסיסה בספרד ומירב פעילותה בדרום-אמריקה. החברה מנהלת כ-20 זיכיונות ברחבי העולם, הכוללים חמישה עשר כבישי אגרה, שלושה נמלים, רכבת קלה אחת ושדה תעופה אחד. SAU Aleatica נמצאת בבעלות הקרן האוסטרלית IFM, אחת המשקיעות הגדולות בעולם בתחום התשתיות.

פיילוטים ראשונים בתל-אביב ובשבדיה

אלקטריאון פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב. החברה מבצעת בימים אלה פיילוטים בתל-אביב ובשבדיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: איטליה , אלקטריאון , כביש חשמלי , רכב חשמלי