סלווייז גייסה 32 מיליון דולר לאוטומציה של 5G

9 נובמבר, 2020

החברה פיתחה את פלטפורמת Chime, שהיא תוכנת בינה מלאכותית מבוססת ענן הלומדת את הרשת הסלולרית ומסייעת למפעילים לנהל אותה, לפרוס רשתות חדשות ולבצע אופטימיזציה באופן אוטומטי

חברת סלווייז (Cellwize Wireless Technologies) מקרית עתידים השלימה סבב גיוס הון שני בהיקף של 32 מיליון דולר שהובל על-ידי אינטל קפיטל (Intel Capital) וקואלקום וונצ'רס (Qualcomm Ventures), בהשתתפות Verizon Ventures, Samsung Next ובעלי מניות קיימים. הגיוס הקודם של החברה התבצע בדצמבר 2015, ובמסגרתו היא גייסה 24.5 מיליון דולר. החברה פיתחה את פלטפורמת Cellwize Chime, שהיא תוכנת בינה מלאכותית ולימוד מכונה מבוססת ענן, אשר לומדת את הרשת הסלולרית ומסייעת למפעילים לנהל את הרשת, לפרוס רשתות חדשות, ולבצע אופטימיזציה של השירותים באופן אוטומטי.

החברה שהוקמה בשנת 2012 על בסיס טכנולוגיה לאופטימיזציה של תשתית הרשת האלחוטית הסלולרית, ביצעה בשנים האחרונות תפנית בהגדרת המשימה ופיתחה את מערכת Chime שנועדה לאפשר פריסה ועדכון אוטומטי של הרשת הקיימת. הצורך בפתרון כזה נובע מהסיבוכיות של רשתות הדור החמישי, אשר כוללות כמות עצומה של תאים סלולריים ושל ציוד אלחוטי מתוצרת יצרנים שונים. משימת הפריסה, המעקב והאופטימיזציה של רשת כזאת היא כמעט בלתי אפשרית ללא אוטומציה. בעקבות זאת קיבלה החברה ציון לשבח מיוחד מחברת המחקר פרוסט אנד סאליבן.

ורייזון פורסת 5G באמצעות סלווייז

המערכת כבר נמצאת בשימוש בידי לקוחות גדולים. בחודש יולי 2020 הודיעה חברת ורייזון (Verizon) שהיא משתמשת במערכת Chime של סל-ווייז כדי להאיץ פריסת הרשת החדשה שלה, Verizon 5G. "האלגוריתמים של המערכת מבצעים אופטימיזציה אוטומטית של התאים הסלולריים ברשת הדור החמישי ומפשטים את תהליך הפיתוח והפריסה של יישומים חדשים". ההון שגוייס יממן את הרחבת הפעילות הגלובלית של החברה, את הכניסה לשוק הרשתות הסלולריות הפרטיות ולהמשיך את פיתוח הטכנולוגיה.

חברת סלווייז מנוהלת על-ידי אופיר זמר שהיה ממייסדי חברת Pontis, ולפני-כן מנהל חטיבת המסרים המיידיים של קומברס. היו"ר הוא דורון ענבר, לשעבר מנכ"ל ECI טלקום. לחברה יש כיום כ-40 לקוחות, בהם:טלפוניקה, נקסטל, סלקום, בל ומוביקום, המפעילים 3 מיליון תאים סלולריים המריצים את תוכנות החברה ומספקים שירות לכ-800 מיליון מנויים ב-16 מדינות.

המוצר של החברה שייך לקטגוריית פתרונות SON – Self-Organizing Network. להערכת חברת מרקטס אנס מרקטס, השוקר הזה נמצא בצמיחה בעקבות הפריסה של רשתות הדר החמישי וצפוי להגיע להיקף של כ-7.3 מיליארד דולר בשנת 2025. במקביל, היישום של המערכות יתרחב גם להרחבת יישומי התפעול, והספקי התקשורת ישתמשו בטכנולוגיות האלה כדי לספק שירותים מוספים כמו אנליטיקה עסקית ושירותי מיקום משלימים לרשתות המיקום הלווייניות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות