אלביט תספק למדינה אירופית סימולטור לאימון טייסי מסוקים

29 נובמבר, 2020

זכתה בחוזה בהיקף של 96 מיליון דולר. מערכת הסימולטורים נמצאת גם בשימוש בצה"ל ומקושרת אל מערכות אימון אחרות כמו מערכות למפעילי מל"טים ולכוחות קרקע

חברת אלביט מערכות (Elbit) זכתה בחוזה בהיקף של כ-96 מיליון דולר לספק למדינה באירופה מרכז לאימון משימתי של טייסי מסוקים צבאיים, ושירותי תמיכה לאימון טייסים וצוותי האוויר של מערכי המסוקים של חיל האוויר, היבשה והים של אותה מדינה. החוזה יבוצע על-פני תקופה של 9 שנים, עם אופציה להארכתו ב-10 שנים נוספות.

המרכז לאימון משימתי למסוקים הנו מרכז אימון מסוקים הכולל מספר פלטפורמות. הוא מאפשר אימון טקטי מדמה מציאות תוך שימוש בכלל המערכות שעל המסוקים, ופותח באלביט על בסיס ידע שהובא ממרכזי האימון המשימתיים של מטוסי הקרב. ליבת מרכז האימון והסימולציה הוא מערך של "סימולטורים מקושרים", המאפשר אימון משולב בין סימולטורים שונים, עד לרמת חיל האוויר ואפילו ברמה הבין זרועית. צוותי האוויר יכולים להתאמן במבנים של זוגות, רביעיות ושמיניות תחת בקרה מלאה של בקרי טיסה.

מערכת הסימולטורים נמצאת גם בשימוש בצה"ל ומקושרת אל מערכות אימון אחרות כמו מערכות למפעילי מל"טים ולכוחות קרקע. כמו-כן, המערכת מאפשרת לבצע אימון משותף על תרחישים מבצעיים, גם כאשר המתאמנים השונים נמצאים בריחוק גיאוגרפי אחד מהשני. מאלביט נמסר שהיכולות של מרכז לאימון משימתי מאפשרות לחיל האוויר להחליף חלק מגיחות האימון המבוצעות כיום במטוסי הקרב, ולבצע את האימון באמצעות מאמני טיסה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , סימולטור