מאוזר הפיקה ספר אלקטרוני על בינה מלאכותית

7 דצמבר, 2020

הספר החדש, Artificial Intelligence: A Multi-Faceted Approach to Safety, מביא את סיפוריהם של מפתחים אשר בוחנים יישומים חדשים מבוססי בינה מלאכותית, דוגמת הרובוט Rey המטהר מחסני מזון מווירוסים

חברת מאוזר (Mouser Electronics) הוציאה לאור את הספר האלקטרוני השני בסדרת הספרים האלקטרוניים המוקדשת למהפיכת הבינה המלאכותית. הספר החדש, Artificial Intelligence: A Multi-Faceted Approach to Safety, מביא את סיפוריהם של מפתחים אשר בוחנים יישומים מבוססי בינה מלאכותית בתחומי הבטיחות, החל מבריאות ותרופות וכלה בשימוש ברובוטים. לדברי סגן נשיא לשיווק במאוזר, קווין הס, משבר הקורונה יצר צורך גובר בפתרונות בטיחות ושמירה על הבריאות הציבורית, והמחיש את העוצמה של הבינה המלאכותית באספקה מהירה של פתרונות חדשים.

דוגמא לכך המובאת בספר, היא פיתוחו של הרובוט Rey (בתמונה למעלה) אשר הושלם בתוך פחות מחודשיים על-ידי צוות חוקרים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). הצוות התבקש למצוא מענה לצור דחוף של אתר חלוקת המזון לנזקקים המרכזי של בוסטון. האתר מופעל על-ידי מתנדבים ומספק כמות עצומה של חבילות מזון מדי יום, אולם כדי להעביר אותן לנצרכים בעידן הקורונה, יש צורך לוודא שכל החבילות עברו טיהור והן לא מפיצות מחלות.

החוקרים מ-MIT הסתמכו על מעבדות חובבים ביתיות ובנו פלטפורמה עצמאית הכוללת מתקן הנושא ארבע מקורות קרינה אולטרה-סגולה (UV-C) המשמידה וירוסים וחיידקים, מערכת הנעה על גלגלים, מצלמה, חיישן מיקום ועמדת טעינת סוללה. בשעות הערב, כאשר העובדים עוזבים את מרכז החלוקה, הרובוט נכנס לפעולה: הוא סורק את כל המחסן, עובר בין כל המדפים ומטהר את כל החבילות. בבוקר הרובוט חוזר עצמאית לעמדת הטעינה כדי למלא את הסוללה ולהיות מוכן למשמרת הלילה הבאה.

ניווט עצמוני בסביבה דינמית

האתגר הגדול ביותר היה אימון מערכת הבינה המלאכותית. התוכנה שפותחה ב-MIT מאפשרת לו לזהות מעברים ולתכנן מסלול בסביבה הנמצאת כל הזמן בתהליכי שינוי. כדי לוודא שהוא מספיק לטהר את כל החבילות במחסן, המצלמה יודעת לזהות מדפים ריקים, ולעבור מולם במהירות גבוהה יותר מהמהירות המומלצת לקבלת טיהור מיטבי, ועל-ידי כך לחסוך גם בזמן וגם באנרגיה.

סדרת Intelligent Revolution כוללת מספר מקורות לתיאור יישומים חדשים של בינה מלאכותית, בהם ספרים אלקטרוניים, בלוג, אינפוגרפיקה ומשאלים הנערכים בין הקוראים. חברת מאוזר הינה מפיצת רכיבים גלובלית הפועלת באמצעות האינטרנט ונמצאת בבעלות Berkshire Hathaway. מחסן המלאי המרכזי שלה נמצא בדלאס, טקסס, וממנו היא מספקת 5 מיליון רכיבים של 1,100 יצרנים לכ-630,000 לקוחות ברחבי העולם.

למידע נוסף: Mouser.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: Mouser , בינה מלאכותית , מאוזר , רכיבים