ננו דיימשן גייסה מתחילת החודש כ-240 מיליון דולר

7 דצמבר, 2020

החברה מייצרת מדפסת תלת מימדית לייצור מעגלים מודפסים ורכיבים פאסיביים. דיווחה שההון שגוייס ישמש למימון פעילות שוטפת, ולאיתור הזדמנויות עסקיות - בכלל זה אפשרות לביצוע עיסקת מיזוג או רכישה

חברת ננו דיימנשן מנס ציונה (Nano Dimension) חתמה על הסכם למכירה ישירה 30 מיליון מניות למשקיעים במחיר של 6 דולר למניה, וצפויה לקבל עד סוף השבוע סכום כולל של כ-180 מיליון דולר. מדובר בגיוס ההון השני של החברה המתקיים החודש: לפני פחות משבוע היא מכרה קצת יותר מ-11 מיליון מניות לקבוצה של משקיעים, בתמורה לסכום כולל של כ-60 מיליון דולר. בסך הכל, משמעות הדבר שהחברה גייסה מתחילת החודש כמעט 240 מיליון דולר.

הסכום הזה מתווסף אל השקעה נוספת, בהיקף של 50 מיליון דולר, שהחברה קיבלה באמצע אוקטובר 2020 תמורת מכירת כ-17 מיליון מניות במחיר של 3 דולר למניה. בתחילת החודש היא גייסה 16.9 מיליון דולר תמורת מכירת מניות במחיר של 2.3 דולרים למניה. בסך הכל החברה גייסה השנה כ-307 מיליון דולר. החברה דיווחה שההון שגוייס ישמש למימון פעילות שוטפת, ולאיתור הזדמנויות עסקיות – בכלל זה אפשרות לביצוע עיסקת מיזוג או רכישה.

חברת ננו דיימנשן פיתחה מדפסת תלת מימדית לייצור מעגלים מודפסים ורכיבים פאסיביים כמו נגדים, קבלים וסלילים. ביולי 2019 החברה הכריזה על דור מדפסות חדש, DragonFly LDM, אשר מהווה שדרוג של מדפסת DragonFly Pro. המוצר החדש מאפשר ייצור מהיר של אבות טיפוס של מעגלים מודפסים הכוללים מספר שכבות ורכיבים מודפסים כמו נגדים, קבלים, סלילים ואנטנות. מדובר במערכת חצי-תעשייתית המאפשרת לבצע ייצור של סדרות קצרות ולעבוד ברציפות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

תחזית צמיחה לטווח ארוך

בסוף השבוע דיווחה ננו דיימנשן שכ-66% מלקוחותיה שידרגו את המדפסות שברשותם ועברו לשימוש במדפסת DragonFly LDM החדשה. בכללם ארגונים ממשלתיים בארצות הברית ומוסדות מחקר מובילים באירופה. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו מכירות החברה בכ-1.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-6.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מנכ"ל החברה, יואב שטרן, הסביר את הירידה בהשפעות מגיפת הקורונה, אולם אמר שהחברה לא משנה את תחזיתה ארוכת הטווח לגידול צפוי בשוק.

מניית החברה כמעט הכפילה את שווייה בשבוע האחרון. חברת ננו דיימנשן נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-807 מיליון דולר. להערכת חברת המחקר DTechEX שוק מדפסות התלת מימד לייצור אלקטרוני צפוי להגיע להיקף של 2.3 מיליארד דולר בשנת 2029. המגזר הדומיננטי יהיה בתחום יצירת אבות טיפוס של מעגלי PCB.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן