יצרן רכב יטמיע את התוכנה של ג'נגו במונית אוטונומית (Robotaxi)

16 דצמבר, 2020

התוכנה של ג'נגו תבצע משימות ניטור פנים הרכב, דוגמת ספירת הנוסעים, בדיקת מצבם או לוודא שלא נשכחו ברכב חפצים. בתחילת השבוע חשפה אמזון דגם של מונית אוטונומית

בתמונה למעלה: המונית האוטונומית Zoox שאמזון חשפה השבוע

חברת ג'נגו (Jungo) מנתניה הכריזה אתמול כי יצרן רכב (OEM) יטמיע את תוכנת ניטור פנים-הרכב של החברה במונית אוטונומית (Robotaxi) שהוא מפתח. ג'נגו לא חשפה בשלב זה את זהות היצרן או את מועד השקת הדגם. האלגוריתמים של ג'נגו מאפשרים לנטר, באמצעות מצלמות בתוך הרכב הפונות פנימה, את התנהגות הנהג במושב הקדמי והנוסעים במושב האחורי.

ג'נגו פעילה בתחום מערכות ניטור הנהג (Driver  Monitoring System), ודיווחה בעבר על זכיות תכנון ושיתופי פעולה. האלגוריתם של החברה מאפשר לזהות אם הנהג נרדם, מגלה סימני עייפות או מוסח דעת, על סמך ניתוח זווית הראש והגוף, כיוון המבט וקצב מצמוץ העיניים. בעולם המוניות האוטונומיות, שבו אין צורך בנהג, התוכנה מתמקדת בנוסעים וביישומים שקשורים לשירות, כדוגמת ספירת מספר הנוסעים, לוודא כי הם חגורים ולמנוע שכחת פעוטות או חפצים.

מנכ"ל ג'נגו אופיר הרבסט אמר, "מוניות אוטונומיות מניעות את מאמצי החדשנות בעולם הנהיגה האוטונומית בכל היבטיו, ומולידות מקרי מבחן ודרישות חדשות שמביאות יותר ויותר יצרניות להתקין מצלמות בתוך פנים-הרכב. הזכייה הנוכחית מעידה על מעמדה של ג'נגו כספקית של פתרונות ניטור פנים-רכב."

אמזון מצטרפת אל מירוץ המונית האוטונומית

מוניות אוטונומיות צפויות להיות אחד מיישומי המבחן הראשונים של נהיגה אוטונומית במרחב הציבורי. מספר שחקניות בולטות כבר הכריזו על תוכניות להשקת רובו-טקסי בשנים הקרובות, בהן: מובילאיי, טסלה, וויימו של גוגל ואובר. המירוץ למונית האוטונומית גם הוליד מספר שיתופי פעולה בין יצרניות רכב לבין ספקיות מערכות (Tier-1) וחברות סטארט-אפ, כמו בין דיימלר ובוש, פורד ו-ArgoAI, ג'נרל מוטורס וליפט, ועוד.

ממש השבוע חשפה Zoox, שנרכשה השנה על-ידי אמזון תמורת 1.2 מיליארד דולר, את האב-טיפוס של מונית אוטונומית שהיא פיתחה בשש השנים האחרונות, עבור שירות ההסעות העתידי של אמזון. מדובר במכונית באורך של 3.6 מטר המיועדת לארבעה נוסעים היושבים זה מול זה בדומה לכרכרה. למונית יש מערכת היגוי רב-כיוונית המאפשרת לה לנסוע קדימה אחורה ולצדדים, במטרה לבצע בקלות תמרונים בסביבה צפופה. היא מצויידת בארבעה חיישני LiDAR, ועל גגה מותקנות מצלמות ומערכות מכ"מים המספקות לרכב ראייה מרחבית של 270 מעלות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אופיר הרבסט , ג'נגו , רובוטקסי