סולאר-אדג' נערכת לייצור המוני של ערכות הנעה לרכב

24 דצמבר, 2020

ב-2021 תייצר ערכות מלאות לרכב חשמלי - מהמנוע ועד הסוללה - עבור יצרנית רכב מוכרת. מינתה את שי-וונג יונג, לשעבר מנהל חטיבת סוללות הרכב של סמסונג, למנהל קוקאם, ואת יוגב ברק מ-HP Indigo למנהל שיווק

בתמונה למעלה: ערכת הנעה חשמלית מלאה שסולאר-אדג' מציעה ליצרניות רכב

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge Technologies) ביצעה שני מינויים חדשים התואמים לאסטרטגיית ההתרחבות שלה: יוגב ברק מונה למנהל השיווק ושי-וונג יונג מונה למנכ"ל החברה הבת הקוריאנית Kokam. ברק הוא מהנדס אלקטרוניקה בהכשרתו ומגיע מחברת HP Indigo שבה הוא שימש בחמש השנים האחרונות כמנהל אסטרטגיית המוצר והעסקים. לפני-כן שימש כמנהל שיווק ראשי של תחום בקרה ודיאגנוסטיקה תהליכים בחברת אפלייד מטיריאלס. בשני המקרים ההתמחות שלו היתה בתחום ה-B2B.

יונג מגיע לסולאר-אדג' מחברת סמסונג שבה מילא תפקידי ניהול בכירים ב-20 השנים האחרונות. בארבע השנים האחרונות הוא שימש כמנהל קבוצת הסוללות ליתיום-יון של סמסונג לתחום הרכב ולתחום מערכות אגירת האנרגיה. בתפקיד הזה היה אחראי על הפיתוח, הייצור והשיווק. חברת קוקאם הקוריאנית נרכשה על-ידי סולאר-אדג' בסוף 2018. החברה מייצרת סוללות ליתיום-יון בעלות ביצועים גבוהים ופתרונות אחסון אנרגיה למתקני אנרגיה מתחדשת (ESS), למערכות אל-פסק ולמכוניות חשמליות.

מנוע הצמיחה מסתתר בחטיבת E-Mobility

המינוי של יונג למנהל החברה עשוי לרמז על כוונתה של סולאר-אדג' להגביר את פעילותה בתחום הרכב החשמלי המתפתח, שהיא רואה בו תחום צמיחה אסטרטגי עתידי. החברה כבר פועלת חלקית בתחום באמצעות מערכת ביתית לטעינת הסוללה של רכב חשמלי. אולם היעד המרכזי שלה הוא הרכב עצמו: לצורך זה היא רכשה ב-2019 את חברת S.M.R.E האיטלקית המייצרת מערכות הניעה לרכב חשמלי, ועל בסיסה הקימה את חטיבת הרכב החשמלי E-mobility. בחודשים האחרונים היא הגדילה את קיבולת הייצור של המפעל באיטליה, ובחודש יוני 2020 היא מינתה את קארסטן שמידט למנהל החטיבה. שמידט הגיע לסולאר-אדג' מחברת Continental AG שבה שימש במשך חמש שנים כמנהל קבוצת הרכב החשמלי ההיברידי.

וגב ברק (מימין) ושי-וונג יונג. התמונות מ-Linkedin
וגב ברק (מימין) ושי-וונג יונג. התמונות מ-Linkedin

חטיבת הרכב החשמלי מייצרת מערכות הנעת-כוח (powertrain) מלאות לרכב חשמלי. כיום היא מציעה שתי חבילות מרכזיות: מערכת הנעה לרכב מסחרי ומערכת הנעה לאוטובוסים. המערכות כוללות סוללות מתוצרת קוקאם המצויידות במערכת בקרה (Battery Management System) שסולאר-אדג' פיתחה, ממירי DC/DC למתח גבוה, מנועים חשמליים להנעת הרכב, בקר לשליטה במנועים החשמליים, מטען לסוללת הרכב, מערכת ניטור פעילות הרכב האוספת מידע מהמודולים האחרים של החברה ומשדרת אותו אל מנהל הצי או מערך התחזוקה באמצעות הרשת הסלולרית, ולבסוף מערכת בקרה לרכב חשמלי לא היברידי.

הייצור ההמוני יתחיל ב-2021

חברת סולאר-אדג' מעסיקה כיום כ-2700 עובדים בעולם. ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-338 מיליון דולר. בשיחת הוועידה לפני כחודש גילה המנכ"ל צבי לנדו שהחברה נערכת לייצור המחזור הראשון של מערכות הנעה מלאות עבור יצרנית רכב ידועה. "זו תהיה אבן דרך עבורנו". לדבריו, במהלך 2020 בוצעו ניסויי דרך בכמה עשרות כלי רכב המונעים באמצעות המערכות של סולאר-אדג'. "אנחנו מצפים לספק 100-200 ערכות נוספות במהלך הרבעון האחרון, ככל שמתקרב המועד לתחילת הייצור ההמוני. זהו צעד ראשון בכניסה של סולאר-אדג' לתחום הרכב החשמלי. היעד הוא להגדיל את המכירות לאלפי יחידות ב-6-12 חודשים הקרובים. הפוטנציאל של השוק הזה גדול אפילו יותר מהשוק הסולארי", אמר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolarEdge , סולאר-אדג'