אירודרום רוכשת את CGS ואת הפעילות הצבאית של NPO

3 ינואר, 2021

העיסקה המשולבת תסתכם בכמה עשרות מיליוני שקלים. היא נועדה לתגבר את תשתית ההכשרה והתחזוקה של החברה. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בתל אביב בכ-17%

חברת אירודרום (Aerodrome) מראש העין מתחילה לממש את אסטרטגיית הצמיחה שלה, וחתמה על הסכמי רכישה של חברת SGC ושל הפעילות הצבאית של חברת NPO. חברת SGC מראש העין הוקמה בשנת 2010 ומספקת הדרכה והכשרה טכנית של מערכות צבאיות בעיקר, באמצעות שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-9.7 מיליון שקל. על-פי הסכם הרכישה, אירודרום תרכוש את מלוא האחזקות של SGC תמורת 10 מיליון שקל במזומן ו-5 מיליון שקל במניות.

בנוסף, היא תעביר סכום נוסף בהיקף של עד 10 מיליון שקל, תלוי בעמידה בתוכנית צמיחה של 14 מיליון שקל מכירות ב-2021 ו-16 מיליון שקל מכירות ב-2022. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2021. במקביל, היא רוכשת את הפעילות הצבאית של NPO. חברת NPO הוקמה במאי 2019 ופיתחה את תוכנת Next Plus המשמשת לשיפור הביצועים בייצור ואחזקת מערכות אזרחיות וצבאיות מורכבות, דוגמת כלי טיס בלתי מאויישים. בין לקוחותיה: ראדא, אירונאוטיקס, אלביט וסולאר-אדג'.

מתחילת פעילותה הסתכמו הכנסות NPO מכירת רשיונות שימוש לשוק הבטחוני בכ-3.3 מיליון שקל. כיום יש למערכת כמה אלפי משתמשים ביטחוניים. עסקת NPO תלויה בהשלמת עסקת SGC, מכיוון ש-SGC מחזיקה בכ-51% ממניות NPO, ששווייה נאמד בכ-35 מיליון שקל. אירודרום מסרה שהעיסקה הכפולה מספקת השלמה לפעילותה העיקרית, שהיא מתן שירותי תפעול, תחזוקה והדרכה של כלי טייס בלתי מאויישים. הרכישה תאפשר לה להיכנס בעתיד גם לשוק הכטב"מים האזרחי.

המכירות ב-2020 הוכפלו

אירודרום הוקמה בשנת 2014 על-ידי המנכ"ל ובעל השליטה רועי דגני, שהגיע מחברת אירונאוטיקס. לפני-כן שימש כמפעיל כטב"מים בחיל האוויר. גם סמנכ"ל התפעול צח שולמן, הגיע מחברת אירונאוטיקס, שבה הוא ניהל את מערך הכטב"מים הגדולים. החברה עוסקת בהפעל, 16 פלטפורמות כטב"ם שונות בקטגוריות של מיני כטב"ם, כטב"ם טקטי וכטב"מים אסטרטגיים. בסך הכל, היא מתמחה בהכשרה, אימון ומתן שירותי תפעול של כטב"מים ממשקל 25 ק"ג ועד למשקל של 5.5 טון.

בנוסף לתפעולם היא מספקת שירותי תחזוקה, וביצוע ותכנון ניסויי טיסה, כולל תיחקור ותיעוד. בחודש יוני 2020 היא החלה להיסחר בבורסה בתל אביב באמצעות השלד הבורסאי של חברת אפליי שנקלעה לקשיים. בעקבות הודעה על העיסקה עלתה מנייתה בכ-17% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-279 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-10.2 מיליון שקל, בהשוואה למכירות בהיקף של כ-5.4 מיליון שקל בתקופה במקבילה אשתקד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות